today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Nepismenost naša svagdašnja!

Šta o sebi govore kompanije koje krše osnovne jezične standarde, koje usvajamo unutar programa nižih razreda osnovne škole, a koje je jednostavno proveriti u lako dostupnom online rečniku.
Kako reagovati kad se susretnete sa nepismenošću u javnom komuniciranju, na primer, pogrešno č na metrima jumbo plakata. Tera li vas to na smeh ili čupate kosu jer niste prošli kod njih na konkursu za posao!?
Prvo pravilo u PR-u i marketingu trebalo bi biti ono o poštovanje jezičnih standarda, no to je pravilo “podrazumeva” pa se često preskače, što je velika greška jer se svakodnevno susrećemo s neverojatnim primerima “jezičkog nasilja”. No, šta takvi primeri govore o dotičnim kompanijama i kakvu sliku kreiraju!? Naravno, nećete zameriti starijem komšiji Ivi, automehaničaru, koji je na Facebook stranici oglasio da popravlja “sve kvarove na autu u najkračem roku”. Njemu, upravo suprotno, opraštate malu jezičnu grešku zbog činjenice da koristi nove tehnologije s kojima njegova generacija nije odrastala. Takođe, automehaničar ne treba nužno da zna sve jezične zavrzlame, njih trebaju znati (visoko)obrazovani ljudi koji, u slučaju nedoumice, nisu lenji pogledati u rečnik ili konsultovati lektora.
Jezik nije samo način komuniciranja, već kulturna činjenica i deo identiteta. I pre strukturalista i poststrukturalista koji su primat dali upravo jeziku, poznato je kako nas on određuje. Naše se misli oblikuju unutar jezika (Lacan), on nam zadaje granice i oblike u kojima razumemo svet i komuniciramo s njim. Tehnologija jeste ubrzala komunikaciju i promenila, ne samo jezik, već način života, kulturu i društvo (danas smo definisani terminom Manuela Castellsa umreženo društvo), no s novim medijima i globalizacijom nastao je i novi javni prostor (potpuno istisnuvši privatni) u kojem je sve što radimo potpuno vidljivo, bez obzira jesmo li poslovni subjekat ili privatna osoba. Upravo stoga, način komuniciranja, u koji ne spada samo jezik, danas je slika koju stvaramo o sebi u javnosti koja više nije “trg”, nego i “spavaća soba”.

Ceo tekst pročitajte na portalu PRglas.

Autor teksta: Adriana Lacko

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!