Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Nepismenost naša svagdašnja!

Šta o sebi govore kompanije koje krše osnovne jezične standarde, koje usvajamo unutar programa nižih razreda osnovne škole, a koje je jednostavno proveriti u lako dostupnom online rečniku.
Kako reagovati kad se susretnete sa nepismenošću u javnom komuniciranju, na primer, pogrešno č na metrima jumbo plakata. Tera li vas to na smeh ili čupate kosu jer niste prošli kod njih na konkursu za posao!?
Prvo pravilo u PR-u i marketingu trebalo bi biti ono o poštovanje jezičnih standarda, no to je pravilo “podrazumeva” pa se često preskače, što je velika greška jer se svakodnevno susrećemo s neverojatnim primerima “jezičkog nasilja”. No, šta takvi primeri govore o dotičnim kompanijama i kakvu sliku kreiraju!? Naravno, nećete zameriti starijem komšiji Ivi, automehaničaru, koji je na Facebook stranici oglasio da popravlja “sve kvarove na autu u najkračem roku”. Njemu, upravo suprotno, opraštate malu jezičnu grešku zbog činjenice da koristi nove tehnologije s kojima njegova generacija nije odrastala. Takođe, automehaničar ne treba nužno da zna sve jezične zavrzlame, njih trebaju znati (visoko)obrazovani ljudi koji, u slučaju nedoumice, nisu lenji pogledati u rečnik ili konsultovati lektora.
Jezik nije samo način komuniciranja, već kulturna činjenica i deo identiteta. I pre strukturalista i poststrukturalista koji su primat dali upravo jeziku, poznato je kako nas on određuje. Naše se misli oblikuju unutar jezika (Lacan), on nam zadaje granice i oblike u kojima razumemo svet i komuniciramo s njim. Tehnologija jeste ubrzala komunikaciju i promenila, ne samo jezik, već način života, kulturu i društvo (danas smo definisani terminom Manuela Castellsa umreženo društvo), no s novim medijima i globalizacijom nastao je i novi javni prostor (potpuno istisnuvši privatni) u kojem je sve što radimo potpuno vidljivo, bez obzira jesmo li poslovni subjekat ili privatna osoba. Upravo stoga, način komuniciranja, u koji ne spada samo jezik, danas je slika koju stvaramo o sebi u javnosti koja više nije “trg”, nego i “spavaća soba”.

Ceo tekst pročitajte na portalu PRglas.

Autor teksta: Adriana Lacko

OGLAŠAVANJE

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!