Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Preporučujemo

Ne dozvolite da vaša marketing strategija dobije oblik meduze!

Strategija je reč koja se često koristi, a malo ko razume njeno značenje. Uglavnom izaziva dva osećanja: strah i oduševljenje. Strah izaziva kod onih ljudi koji ne znaju šta bi sa njom i šta to ona sve „radi“, a oduševljenje kod ljudi koji su imali dovoljno znanja i veština da osmisle i primene strategiju, slušajući i duboko poznajući sebe (svoju kompaniju) i druge (potrošače, konkurente).

Sa content marketing strategijom je slično. S tim što se kod nje pojavljuje i treća vrsta – oni koji navode da ulažu u stvaranje content marketing strategije, ali pod pritiskom rokova, kriza, različitih promenljivih faktora, ta strategija dobije oblik meduze – postaje razvodnjena i nefokusirana.

Rezultati poslednjih istraživanja pokazuju da većina svetskih kompanija, oko 86 posto, kaže da koristi strateški pristup u content marketingu. Prema definiciji, Content marketing instituta, strateški pristup označava „proces usmeren na kreiranje i distribuciju vrednog, relevantnog i konzistentnog sadržaja, kako bi se privukla i zadržala jasno definisana publika – i, na kraju, stimulisala profitabilna potrošačka akcija“.

Navedena definicija jeste „a mouth full“, ali najbolje sumira ključne stvari koje su veoma važne za jednu content marketing strategiju. Neophodne elemente čine:

Biznis plan za content marketing – Obuhvata sve ono što želite da postignete svojim content programom, ciljeve, specifičnu vrednost koju želite da prenesete kroz sadržaj koji kreirate, ali i potencijalne prepreke i mogućnosti sa kojima možete da se susretnete.

Definisanje ciljne grupe – Neko ih zove personas, potrošači, klijenti, ciljna javnost, ali na kraju, to su sve LJUDI. Ljudi sa svim svojim osećanjima, strahovima, željama, aspiracijama i potrebama. Što ih bolje upoznamo, ali iskreno i bez filtera, bolje ćemo znati kako da im priđemo i koji sadržaj u koje vreme bi bio najbolji za njih: kao kada hoćete da priđete dečku koji vam se dopada – istražili ste sve o njemu, šta voli, šta ne, i odlučite se da mu priđete na način koji bi mu se svideo, ali ipak želite da zadržite sebe i ostanete kul.

Dobra brand priča – Ljudi su od vajkada pričali priče, izražavali se kroz metafore i slikovite narative I, u tom smislu, storytelling nije nikakva novina. U zavisnosti od toga koliko je priča snažna, napeta, šaljiva, jednom rečju koliko „gađa u srce“, zavisi i to da li i koliko duboko gradite mesto u glavama potrošača. Dobru brend priču od obične „pričam ti priču“ razlikuje potreba da ključne poruke budu veoma dobro i precizno osmišljene, relevantne za publiku i da u različitim fazama potrošačkog puta dobijaju nove, ili modifikovane oblike.

Plan kanala distribucije – Nisu to pojedinačni kanali koje ćete koristiti, kako biste ispričali dobru priču. Plan kanala distribucije predstavlja čitavu platformu različitih kombinacija kanala, od kojih svaki ima svoj cilj u korelaciji sa onim drugim. Glavno pitanje danas, zapravo,jeste pitanje kako koordinirati i smisleno komunicirati u svetu koji ima tako veliki broj digitalnih kanala, a ostati relevantan za potrošače.

Pored ključnih elemenata koje bi svaka content marketing strategija knjiški i teoriski trebalo da ima, biću slobodna da kažem, da na kraju dana, stvari se suštinski svedu na:

Zdravu psihologiju. Osluškuj ljude, njihove želje, očekivanja, strahove i nemoj pretpostaviti da već sve o njima znaš.

Dobro poznavanje sebe. Što bolje poznajemo sebe (svoju kompaniju) i svoje vrednosti znaćemo kako najsuptilnije i bez puno natezanja i muke da priču udenemo u ono što je ljudima po trebno ili u ono šta osećaju.

Logiku. Budi dovoljno pametan da povežeš tačku A sa tačkom B.

I, eto priče sa srećnim krajem.

Autor teksta: Ana Branković
Izvor: Represent Communications

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koliko je kreativna industrija važna za razvoj privrede Srbije?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime

Molimo unesite Vaš komentar!