today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Naslovne strane beogradske ilustrovane štampe

Od 7. do 30. juna u Muzeju primenjene umetnosti (Vuka Karadžića 18), u galerijama A i B, biće otvorena izložba “Od petogodišnjeg plana do popularne kulture – naslovne strane beogradske ilustrovane štampe 1945–1980″. Autorka izložbe je mr Andrijana Ristić, kustoskinja Muzeja.
Izložba se sastoji od digitalnih printova fotografija, objavljenih na naslovnim stranama uglednih i visokotiražnih časopisa “Duga”, “Ilustrovana politika“, NIN, “Žena danas“, “Praktična žena”, “Bazar”, “Čik”, “Tempo” i “Sport i svet”. Naslovne strane ovih časopisa predstavljaju vizuelna svedočanstva o događajima i promenama u društvenom, kulturnom i političkom životu prestonice, ali i mogućnost za sagledavanje jednog od modela emitovanja masovnih poruka. Istovremeno, to je pokušaj da se vremenski period od 1945. do 1980. godine sagleda kao period socijalističke popularne kulture, koja je do 1953. predstavljala deo složenog sistema socijalističke propagande, da bi se tokom pedesetih godina razvila u novi kulturni model.
Izložba je utemeljena u detaljno proučenim istorijskim okolnostima, kao i društvenim procesima koji su menjali kulturne obrasce. Time je ostvaren pionirski doprinos u istraživanju ove vrste građe, ali i značajan doprinos široj interpretaciji kulturne istorije posleratne epohe. Geografsko ograničenje istraživanja na Beograd uslovljeno je činjenicom što je glavni grad tadašnje Jugoslavije predstavljao ogledalo razvojne orijentacije čitave zemlje, dok hronološki okvir gradi zaokruženu vremensku celinu, obeleženu političkom vladavinom Josipa Broza Tita.
Naslovne strane će biti izložene u tri hronološka segmenta: uvodni period (između dva svetska rata), period obnove i izgradnje i period samoupravljanja, uspona popularne kulture. Poseban značaj ove izložbe ogleda se u analizi masovne kulture neodvojivo od socijalnog konteksta u kome nastaje. Otvaranjem i odgovaranjem na brojna pitanja, koja izlaze izvan strogih domena formalno-stilske interpretacije vizuelnih medija, daje se novo, šire vrednovanje kulture i umetnosti perioda 1945–1980, posebno one “popularnog” karaktera.

Izvor: danubeogradu.rs

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!