Dizajneri pančevačkog preduzeće „Deto“ osvojili su Srebrni pečat za svoja dva proizvoda na međunarodnom sajmu grafičke i papirne industrije. Oni već dugo rade za poznate kupce u sedam evropskih zemalja i u Kanadi. Najmanje posla, kako kažu, imaju u Srbiji.
Ambalažu za kajmak koja je proizvedena u Pančevu koristi jedna mlekara iz Ontarija za pakovanje svojih proizvoda. Do kraja godine u Francusku pančevački dizajneri treba da isporuče i 70.000 papirnih ekoloških kesa po ceni od pola evra za komad. Dizajner, Miodrag Ristić kaže da on i njegovi saradnici uživaju u svom poslu. „Mi se igramo po čitav dan i sve dok je nama zanimljivo neće nam biti teško da pronađemo i kupce kojima se sviđa to što mi stvarama“, otkriva nam tajnu uspeha Ristić.
Ovde za sad uspevaju uvek da osmisle nešto novo i zanimljivo. Na poslednjem međunarodnom sajmu grafičke i papirne industrije njihovi proizvodi Kavez za flašu i Čarobna kocka nagrađeni su Srebrnim pečatom.
Dizajnerka, Kristina Jovović kaže da nije lako napraviti nešto što je originalno i nešto što još nije viđeno, ali zato je njihov posao izazovan i veoma privlačan.
Poslovna filozofija zaposlenih u ovom preduzeću je jednostavna, jer se trude da za svaki proizvod osmisle originalnu ambalažu. Miodrag Ristić, kaže da nije cilj da svaki proizvod dobije najskuplju i najatraktivniju ambalažu, jer to gubi smisao. „Na primer, pčelar sa Kosmaja pakovanje mora da prilagodi svom proizvodu. Ne treba da kopira velike firme i brendove, već mora da bude originalan i da svoj med upakuje u adekvatnu ambalažu“, kaže on.
U preduzeću „Deto“ koje zapošljava dvanaest kreativnih ljudi imaju želju da više rade i za domaće tržište, ali njihove ideje za sad u Srbiji nisu prepoznate na pravi način.
Izvor: RTS