Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Najveća grupacija agencija, sa malim procentom novozaposlenih!

Marketing mreža objavila je danas analizu rezultata poslovanja agencija za tržišne komunikacija, a u okviru studije Agency Report.

U okviru grupacije agencija, MMS Communications/Publicis One nalazi se na samom vrhu liste po poslovnom prihodu i na trećem mestu po neto dobiti. Ova agencija je u 2017. godini zabeležila rast poslovnog prihoda za 41,53%, pad neto dobiti za 33,29% i pad broja zaposlenih za 6,03%. Broj klijenata u MMS Communications nije se znatno menjao, odnosno dobili su jednog novog klijenta po projektu u 2017. godini. Takođe, treba napomenuti da u je u Agenciji za privredne registre Republike Srbije MMS Communications registrovan kao pravno lice u okviru koga posluje sedam ogranaka, među kojima su i agencije Leo Burnett i Saatchi&Saatchi.

Na visokom drugom mestu po poslovnom prihodu i na šestom po neto dobiti nalazi se agencija New Moment New Ideas Company. Ova agencija zabeležila je u 2017. rast po svim parametrima – 17,34% po poslovnom prihodu, 6,07% po neto dobiti, a uvećali su i tim za 40,43%.

Na trećem mestu po poslovnom prihodu i 28. po neto dobiti nalazi se agencija Grey Worldwide. Ova agencija jedina je među prvih pet na rang listi, zabeležila gubitak po svim finansijskim parametrima. U prošloj godini zabeležen je pad poslovnog prihoda za 36,51%, neto dobiti za 72,95%, a smanjili su i tim za 56,10%.

Visoko četvrto mesto po poslovnom prihodu i 10. po neto dobiti pripalo je agenciji McCann Beograd, koja posluje u okviru I&F McCann Grupe. Ova agencija zabeležila je stabilan rast u 2017. godini po oba finansijska parametra – 9,98% po poslovnom prihodu i 73,51% po neto dobiti. McCann Beograd otpustio je u 2017. troje kolega, što je smanjenje od 4,41%. Ova agencija u 2017. povećala je broj klijenata po projektu za više od 27%, a dobili su i jednog novog klijenta na godišnji ugovor. Takođe, treba napomenuti da se I&F McCann Grupa ne nalazi na listi agencija za tržišne komunikacije, jer pruža isključivo usluge u oblasti poslovanja i upravljanja agencijama članicama Grupe.

Idea Plus Communications našla se na petom mestu rang liste po poslovnom prihodu i na 17. po neto dobiti. Ova agencija zabeležila je rast prihoda od 14,67%, rast neto dobiti za 21,41%, a zaposlila je i jednog novog kolegu u 2017. godini.

Na šestom mestu po poslovnom prihodu i na 18. po neto dobiti nalazi se agencija Fullhouse Ogilvy. Ova agencija zabeležila je pad poslovanja u prošloj godini po svim finansijskim parametrima – 25,60% po poslovnom prihodu i 69,66% po neto dobiti, a otpušteno je i devet kolega čime je smanjen tim za 15,79%.

Ovation BBDO našao se na sedmom mestu po poslovnom prihodu i na 26. po neto dobiti. Ova agencija beleži stabilan rast poslovanja – 34,49% po poslovnom prihodu i 2,37% po neto dobiti. Ovation je smanjio tim u 2017. za 5,66%. Broj klijenata po projektu smanjen je za oko 33%, a dobili su četiri nova klijenta na godišnji ugovor.

Rast poslovanja po oba finansijska parametra u prošloj godini zabeležile su i agencije Smart Vision, FCB Afirma, CAN Advertising, SVA, Kreativa New Formula, Block&Roll, Wizard Design, HNS Creative, POP UP Advertising, Popular Communications, I.C.P.S, Craft Marketing, Orange Studio, Posh&Media, Spark Integrated, Head Made, Hominid Advertising, Creative Media Art, Babbler&Our House, Agencija Comma, Alduminis, Aspect Communications, Bold Brand, Studio Q Brand Lab i Ginger Global.

U okviru agencije Communis posluje i ćerka agencija Communis DDB, kao i još tri sestre kompanije sa istim vlasnikom odnosno pravnim zastupnikom. Communis je u 2017. zabeležilo pad poslovnog prihoda za 11,72% i neto dobiti za 55,37%. Ova agencija zaposlila je troje novih kolega, dobili su i osam novih klijenata po projektu i dva na godišnji ugovor.

Zanimljivo je da je agencija Executive Group do pre nekoliko godina bila isključivo PR agencija i rangirana u toj grupaciji. Executive Group je proširila delatnost i danas nude usluge integrisanih komunikacija. Ova agencija zabeležila je pad poslovnog prihoda za 6,33% i povećanje neto dobiti za čak 192,43%.  Executive Group dobio je 50 novih klijenata po projektu i 7 na godišnji ugovor.

LUNA\TBWA zabeležila je pad poslovnog prihoda za 2,96% i neto dobiti za 91,43%. Ova agencija dobila je u 2017. jednog novog klijenta po projektu i jednog na godišnji ugovor.

DNA Communications zabeležio je pad poslovnog prihoda za 22,83% i rast neto dobiti za 17,38%. Dobili su dva nova klijenta po projektu i jednog na godišnji ugovor.

Agencija Super Dot zabeležila je pad poslovog prihoda za 1,27%, rast neto dobiti za 59,41%, a dobili su i 72 nova klijenta po projektu.

U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovano je ukupno 112 pravnih lica koja se primarno bave tržišnim komunikacijama. Veliki broj manjih agencija za tržišne komunikacije posluju kao preduzetnici i za njih nisu dostupni podaci o finansijskim rezultatima, te nisu bili predmet ove analize.

Ukupan poslovni prihod agencija za tržišne komunikacije u 2017. zabeležilo je blagi pad od 0,91%, a neto dobit uvećana je za čak 25,68%.

Broj zaposlenih u agencijama za tržišne komunikacije veći je za 1,73%, a u 2017. iznosio je 1.411. Najviše novih kolega zaposlile su agencije Novicom Communication (26), New Moment New Ideas Company (19) i CACTUS Marketing (19). Najviše kolega otpušteno je iz agencija Grey Worldwide (-23), Fullhouse Ogilvy (-9), Kreativa Unlimited (-8), Context Manufacturing (-8).

Ako bismo poredili veličinu agencija, po broju zaposlenih u 2017. godini, najviše je malih agencija do 15 zaposlenih 74%, zatim srednjih 21%. Velikih agencija preko 50 zaposlenih ima svega 5%.

Agencije za tržišne komunikacije veoma su heterogena grupacija sa agencijama koje su po organizacionoj strukturi i poslovanju veoma različite. Preporuka je da, kada govorimo o ovoj grupaciji agencija, posmatramo rezultate poslovanja veoma pažljivo i imajući u vidu sve različitosti među pravnim licima.

Pored toga, ova grupacija agencija sadrži najveći broj agencija u kojima radi preko 1.400 ljudi, ali je procenat novozaposlenih veoma nizak. Tome treba dodati i blagi pad poslovog prihoda na nivou grupacije agencija za tržišne komunikacije, što može da ukaže i na blagi pad ili stagnaciju ulaganja klijenata u marketinške komunikacije u Srbiji u prošloj godini.

Marketing mreža 1. novembra u ICT Hub Playground u Beogradu organizuje debatu na temu Agency THINK TANK – Keep it 100, sa početkom u 18 časova.

U okviru ovog događaja biće predstavljeni ključni rezultati #AgencyReport18, prve dubinske analize agencija koje posluju u Srbiji u oblasti tržišnih komunikacija, a o rezultatima i budućim trendovima govoriće predstavnici agencija obuhvaćenih istraživanjem.

Više informacija pogledajte na infografiku ispod:

Više informacija o istraživanju i metodologiji možete pročitati OVDE.

Za detaljnije analize i sva dodatna pitanja u vezi sa projektom Agency Report, molimo vas da se obratite na mejl ivana@marketingmreza.rs

Zvaničan haštag projekta je #AgencyReport18

Popunjavanjem formulara ispod možete preuzeti analizu i tabele za kategoriju Agencije za tržišne komunikacije.

    Autor analize: Marketing mreža

    OGLAŠAVANJE

    spot_img

    PROJEKAT

    spot_img

    PROJEKAT

    spot_img

    Anketa

    Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

    Oceni tekst

    5,00 od 5
    1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
    Loading...

    Povezani tekstovi

    POSTAVI KOMENTAR

    Molimo unesite Vaše ime
    Molimo unesite Vaš komentar!