SVET – Jedna od najvećih medijskih kuća na svetu, američki CNN, nalazi se u velikim problemima, jer je gledanost ove televizije najniža u dvadesetogodišnjoj istoriji. CNN gubi popularnost, a pad gledanosti je čak 50 posto u odnosu na prošlu godinu. Ni nova zvezda, Pirs Morgan, koji je zamenio Leri King, nije privukao gledaoce, a CNN-ova konkurencija, Fox News i MSNBC imaju daleko bolje rezultate, prenosi Jutarnji list. Mada, ni njima ne cvetaju ruže, pa je pad gledanosti od 10 do 20 posto.
CNN već nekoliko godina u krizi, ali je maj bio najlošiji mesec otkako je CNN počeo s emitovanjem. Ni sukob u Siriji, uigravanje pred američke izbore, kriza u Evropi, i mnoge pikantne priče iz same Amerike nije privuklo gledaoce zamorene stalnim bombardovanjem lošim vestima. Medijski stručnjaci tvrde da je CNN ostao staromodan, da je koncepcija ista već godinama i da se sve vrti oko vanrednih vesti. Kada ih nema, program je naprosto dosadan. Konkurenti su našli načine kako privući gledaoce i kada se ništa specijalno ne događa u svetu.
Urednici CNN-a iz Atlante ipak se ne predaju i nadaju se da će svojim novim akvizicijama privući gledaoce. Pre svega to je kulinarski šef Entoni Burden, a među pojačanjima je i ABC-ova zvezda Džon Berman, koji će voditi jutarnji program. Veliko je pitanje što će biti s Pirsom Morganom. Eksperiment s britanskom televizijskom zvezdom, naslednikom legendarnog Lerija Kinga, naprosto je propao. King je danas penzioner, koji je otišao s gorčinom kada mu je gledanost pala. Ali, s Morganom je još gore. “Piers Morgan Tonight” ima sličnu koncepciju kao što je imao i King, a ljudi sa CNN-a tvrdili su da je zapravo reč o “anti-Kingu”, čoveku koji je nepredvidiv, provokativan. Ali, nade CNN-a nisu se ispunile i godinu i po nakon početka emitovanja Morgan se suočio s strmoglavim padom gledanosti. Na jedvite jade drži trećinu gledaoca u odnosu na Lerija Kinga.
“Sedeći intervju format” za mnoge je medijske znalce u Americi naprosto staromodan. Rezultat je show u čijoj je glavnoj ulozi voditelj, koji je sada pomeren s najboljeg termina, kako bi se vratila Kristijan Amanpur. Bila je 25 godina na CNN-u, a otkaz je dala pre dve godine kako bi otišla na ABC. Uz svu krizu, CNN ipak i dalje ima ugled kao TV kuća koja je pouzdana, brza i tačna. Gotovo su savršeni kada se radi o vanrednim vestima, jer imaju ljude po celom svijetu i ekspresno reaguju. Ali, taj pogon jako puno košta. Mnogi misle da nije problem u samoj koncepciji programa, već da je internet postao mesto gde se čitaju vesti, a televizija polako gubi korak, prenosi Jutarnji list.
Izvor: www.jutarnji.hr