today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Na otvorenom moru oduvek ste imali trgovce, osvajače, istraživače, ali i pirate!

Povodom projekta Agency Report, koji je pokrenula Marketing mreža, u saradnji sa agencijom IPSOS Strategic Marketing, uradili smo seriju intervjua sa predstavnicima agencija na temu transparetnosti tržišta. Tim povodom razgovarali smo sa Predragom Mirkovićem, CCO agencije United Moment.

Koji je bio Vaš motiv za učešće u projektu #AgencyReport18? Zašto i ostale agencije treba da pošalju svoje podatke?
Iskreno impulsivno sam odreagovao kada sam pročitao vaš mejl, jer sam i sam, dok sam bio grafički urednik Ekonomist magazina, želeo da se u okviru izdanja TOP300 izdvoji i prikaže samo marketing industrija Srbije. U tom trenutku transparentnost i analitika tržišta marketinga Srbije je bila na nivou čaršijskih priča i više je izgledalo kao “black market“ nego kao neki otvoreni deo poslovnog tržišta. Moje mišljenje je da je veoma bitno da se sve agencije uključe u ovaj proces koji ste pokrenuli. Vidite, u svakom biznisu je potrebno da raspolažete sa što više informacija kako bi doneli najbolju poslovnu odluku i strategiju. Iskreno se nadam da će ovo zaživeti kako bi transparentno znali i mi i klijenti ko je ko i ko sa kim postiže koje rezultate, ko pada a ko raste itd.

Zašto je, po Vašem mišljenju, važno da imamo transparetno tržište sa javno dostupnim podacima o poslovnim rezultatima agencija? Šta je za Vas transparentnost?
Napominjem još jednom veoma je važno! Pa zamislite da se ovo se pitanje postavlja u Forbsu, da li treba da se izbaci lista uspešnih kompanija? Mi se bavimo biznisom u marketingu i to je naša olimpijska disciplina. Mi se svi trkamo u toku jedne godine da postignemo što bolje rezultate. Idejama i cenama se laktamo i remplujemo na pitchevima kako bi pomogli klijentima da projekti budu profitabilni i reprezentativni i da ukoliko možemo usput tom idejom osvojimo neku nagradu. Transparentnost u marketingu zamišljam kao okupljanje trkača na maratonu oko startne kapije gde svaki direktor agencije nosi na majici ime agencije, svoj broj (eto može biti PIB) i ispod stoji broj zaposlenih, godišnji prihod, dobit, a ispod dole u vidu sponzora stoje logotipi klijenata. To je onako nekako najotvorenije moguće ali isto tako i science fiction za naše tržište koje je skoro pa naviklo da živi i radi ispod radara i teško mi je da zamislim da će sada odjednom svi da otvore svoje karte. Mada je i to ok ukoliko je to njihova poslovna strategija. Znate, na otvorenom moru smo od vajkada imate trgovce, osvajače i istraživače ali isto tako je oduvek bilo i pirata. Transparentnost bi agencijama donela mogućnost da svoje poslovne strategije kreiraju u skladu sa svojim resursima, mogućnostima i vizijama. Konkurentske agencije bi lakše mogle da sagledaju svoju poziciju na tržištu, a i ja bih možda napokon došao do magične brojke – kolika je vrednost marketing tržišta u Srbiji i regionu, ali ne onako čaršijski preko prsta već sa jasnim brojem.

Za našu agenciju, važno je…
Da ostanemo dosledni svojim vrednostima koje komuniciramo Passion. Focus. Business. Strast prema struci, fokus prema projektima i klijentima jer je budućnost u detalju i naravno, na kraju dolazi biznis kao šlag na torti – poslovna etika, kodeks i iskustva koja želimo da delimo sa drugima. Mi u United Momentu povezujemo sve ove vrednosti u jednu celinu, zato i jesmo United. Ali, koliko god idealizovali sliku marketinga u Srbiji ipak postoje uvek stvari koje se mogu upgrade-ovati. Po meni nedostaje razmena ideja između klijenata i agencija ali na nivou dijaloga i razmene racionalnih predloga koji su dobri za obe strane. Mi smo full service agencija i specijalisti za event-e i promocije, ali uvideli smo da su se poslednjih godina u svim segmentima marketinga (od ATL-a, BTL-a pa do digital-a) pojavile “price-cutter“ agencije koje ozbiljno urušavaju celu industriju. Trka za cenom će odneti svoje žrtve ali kao i u istoriji na kraju svake bitke se najhrabriji jedino pamte. Mislim da će se u budućnosti drastično izdvojiti klijenti koji pokazuju hrabrost da realizuju dobre ideje.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

4,14 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!