Munchmallow brend film „Priča za sebe“ – razgovor sa autorima

Munchmallow i agencija Ovation BBDO snimili su brend film „Priča za sebe“. U nežnoj dečjoj priči zasnovanoj na motivu Malog princa i komunikacionoj osnovi u vidu prepoznatljive Munchmallow folije, brend je pokazao da su čuda moguća uprkos svemu.

Produkciju ovog filma plasiranog na YouTube potpisuje Ovation BBDO, režiju i fotografiju Raško Miljković i Mikša Anđelić (autori višestruko nagrađivanog dečjeg filma „Zlogonje“), a muziku kantautor Kralj Čačka. O ovoj kampanji razgovaramo sa Markom Marjanovićem koji je vodio kreativni proces sa strane Ovation BBDO i režiserom filma Raškom Miljkovićem.

Kako je došlo do ideje za snimanje brend filma za Munch?
MARKO MARJANOVIĆ: Ideja je nastala kao odgovor na pritisak da se nadmaši prethodna veoma uspešna kampanja he he… Šalim se, naravno. Ceo proces je krenuo nekoliko meseci pre ideje za film. Naš strateg Dušan Kosanović je zajedno sa brend timom radio na razvijanju strateške postavke Munchamallow brenda. Došao je sa postavkom na kojoj je pisalo MALI PRINC. To je otelotvorenje brenda. Ja sam popizdeo, rekao da je to nerelevantno za ciljnu grupu, da je to nešto iz prošlosti i da ne znam šta ćemo da radimo.

Ipak sam seo za kompjuter i krenuo da istražujem. Par minuta nakon što sam ponovo zaronio u svet Malog Princa, shvatio sam koliko sam pogrešio. Koliko je ta priča vanvremenska. Koliko je svi znamo, kako svima izmami osmeh sama pomisao na nju. Da je to priča za decu, ali ispričana odraslima. I da sve to što možeš da kažeš za tu knjigu, možeš da kažeš i za Munchmallow brend. Sutradan sam došao sa obrisima ideje za brand film i sa izvinjenjem za Dušana.

Nakon toga smo pisali scenario. Gužvajući u njega po neku ideju, san, želju ili događaj iz detinjstva svakog člana tima, kako sa naše strane tako sa strane klijenta. Možda ovo zvuči otrcano, ali zaista nismo hteli da u film stavimo nijednu scenu koja u onome ko je pogleda ne izazove neku emociju.

Na kraju (ili na početku) došao je Raško koji nas je oduvao svojom pravom pravcatom rediteljskom eksplikacijom, a posebno entuzijazmom da ovako ambiciozan projekat ugleda svetlost zvezda.

Kako je bilo raditi na bajkovitom brendu kao što je Munch?
RAŠKO MILJKOVIĆ: Svakako je uvek zadovoljstvo kada radite za brend koji volite, naročito brend koji volite od detinjstva. Ono sto Munch cini bajkovitim je svet koji je stvoren oko brenda u poslednje vreme. Svet beskrajne mašte, satkan od svima nam poznate folijice koja obmotava slatkiš. Svi smo se kao klinci igrali sa tim folijicama, pravili od njih loptice, ili u slučaju mog druga iz klupe Đoleta, laserske mačeve od folije.

Naravno, sama ideja da se ta igra mašte i folije ukombinuje sa motivima Malog Princa je stvorila jako posebno okruženje za nastanak ovog spota. Imali smo slobodu da tu priču ispričamo kroz kratki film, sa fantastičnim kastom dece glumaca i stvorimo jednu posebnu priču. Činjenica da u domaćem advertajzingu imaš priliku da radiš nešto toliko drugačije i posebno je sama po sebi već dovoljno bajkovita.

Može li kratak film da zadrži pažnju potrošača u zasićenom medijskom prostoru, ima li ovaj format prostor za ekspanziju na našem tržištu?
MARKO MARJANOVIĆ: Pažnja potrošača se osvaja kvalitetom, a ne trajanjem. Mi verujemo u to. Formati zavise od ideje, a sve se može malo skratiti sa strane, kao kod frizera, da svi budu srećni i zadovoljni. 100 godina Holivuda nas uči tome. Tamo ipak još nisu počeli da snimaju filmove od po 8 sekundi povedeni stavom marketara da toliko zlatna ribica može da pamti.

Advertajzing kod nas se razvija i svakoga dana će biti sve bolji, ako mi, klijenti i agencije, svakoga dana uradimo nešto novo i pomerimo tu nevidljivu granicu bar za stepen. To mora da krene od nas. Tržište će biti razvijenije kada mi postanemo razvijeniji. Nije fer da pričam o drugima, ali mogu da pričam o našem poslovanju. Mi prošle godine nismo znali da kreiramo kampanju oko brend filma, a od ove i to znamo. I film kao medijum za komunikacije je od sada deo naše ponude. Za takav napredak je potreban veoma veliki rad, ali i podrška i razumevanje na svakoj strani. Ja lično sam ponosan na sve u ovom procesu koji su dali mnogo više nego što se traži od njih.

Ovaj put smo tu energiju postigli jer smo ubedili sve da snimamo film. Svi ostali snimaju reklame, a mi i naš brend ne želio da budemo kao svi ostali. Motivacija je čudo. Zbog svega toga smo uradili nešto što niko kod nas do sada nije.

Koje su prednosti a koje mane pri snimanju filma za tržišne potrebe, u odnosu na usko umetničke filmove?
RAŠKO MILJKOVIĆ: Svakako je velika prednost u produkcionim kapacitetima. Kada se radi ova vrsta filma ipak, kao autor, imas veliku finansijsku i kreativnu podrsku iza sebe, što nije uvek slučaj sa “autorskim/umetničkim” projektima. To ti onda dozvoljava da se na kompleksnije i zahtevnije načine, vizualno izraziš. Mana je što uvek postoje određena ograničenja. Svakako će na prvom mestu biti brend i imidž tog brenda u spotu a onda iza toga sve ostalo. Zato ponekada ne možeš da namestiš kadar kako smatraš da bi trebalo, jer bi takva postavka loše uticala na imidž brenda. Ruke su ponekad svezane.

Ovo mi je prvi ovakav projekat, tako da ne mogu reći da imam pregršt iskustva sa filmovima za tržišne potrebe, ali je u našem slučaju zaista sve bilo podređeno ideji stvaranja bajkovitog sveta dečije maste unutar neke nama bliske svakodnevice. Mislim da smo u tome i uspeli.


Oceni tekst

5,00 od 5
Loading...

Komentari