Kompanija LEDmedia sprovela je krajem februara istraživanje na temu oglašavanja i multimedijalnih reklama, u kome je učestvovao 261 građanin Novog Sada.
Svega 37 odsto ispitanika reklo je da imaju pozitivan stav prema reklamama uopšte, njih 43 odsto neutralan, dok negativan stav ima 20 odsto ispitanih Novosađana. Na pitanje, koje vrsta reklama vam najviše privlače pažnju i podstiču na kupovinu, 42 odsto ispitanika reklo je TV oglasi, a 21 odsto baneri i druge reklame na Internetu. Svega 9 odsto učesnika ankete reklo je da ih na kupovinu podstiču statični bilbordi i druga vrsta spoljnog oglašavanja, 7 odsto reklame na i u vozilima javnog gradskog prevoza, 6 odsto multimedijalne reklame na LED ekranima, a po 5 odsto građana obraća pažnju na radio i print oglase.
Zanimljiv je podatak da je 58 odsto učesnika ankete reklo da primećuje outdoor reklame, a svega 5 odsto njih pažljivo ih posmatra i čita. Velik procenat građana Novog Sada (37 odsto) reklo je da ne obraća pažnju na outdoor reklame. Ovi podaci mogu da se uporede sa istraživanjem koje je sprovela agencija Alma Quattro 2011. godine, a u kome je 52 odsto ispitanika reklo da primećuje/obraća pažnju na outdoor reklame, 18 odsto ih pažljivo posmatra, dok 30 odsto ispitanika uopšte na njih ne obraća pažnju.
U poslednjih 60 sekundi, čak 62 odsto ispitanih građana Novog Sada reklo je da je primetilo neku reklamu u svom okruženju, dok je 56 odsto upravo videlo reklame koje su emitovane na vozilu kompanije LEDmedia. Reklame emitovane na LEDmedia vozilu privukle su podjednaku pažnju i muškaraca i žena, u popodnevnim časovima (64 odsto).
Rezultati istraživanja, takođe, pokazuju da 73 odsto ispitanih građana smatra da ih multimedijalne reklame informišu, dok 54 odsto njih kaže da ih ova vrsta reklama motiviše da kupe neki proizvod ili uslugu. Novosađani smatraju da su multimedijalne reklame zabavne (68 odsto), ali i da su manje zamorne od oglasa u drugim medijima (74 odsto). Čak 84 odsto ispitanih građana potvrdilo je da su multimedijalne reklame drugačije i da privlače pažnju.
„Iako je istraživanje sprovedeno na relativno malom uzorku, ono ipak pokazuje određene stavove populacije na temu oglašavanja i reklama. Zadovoljni smo dobijenim rezultatima i oni nas podstiču da i dalje sprovodimo monitoring, a u cilju što većeg zadovoljstva naših klijenata“, rekao je Zoran Vuletić, vlasnik i direktor kompanije LEDmedia.
Metodologija:
Kompanija LEDmedia sprovela je istraživanje metodom lice u lice, na uzorku od 261 ispitanik. Istraživanje je sprovedeno u centru Novog Sada (u pešačkoj zoni), 25. februara u periodu od 11 do 14 časova. U istraživanju je učestvovalo 47 odsto muškaraca i 53 odsto žena, a najveći procenat činili su građani uzrasta od 16 do 24 (50 odsto) i od 25 do 34 godine (20 odsto). Visoku stručnu spremu imalo je 39 odsto ispitanika, a 40 odsto njih se izjasnilo da imaju završenu srednju školu.
Autor: Ivana Parčetić