Proteklih godina viđali smo razne primere marketinških kampanja usmerenih na podizanje svesti o opasnosti od raka dojke i potrebi preventivnih pregleda. No, u poslednjih desetak godina smo takođe u prilici da tokom novembra primetimo i dosta brkatih muškaraca koji šetaju svetom gradom. Možda ste se zapitali šta je razlog za masovno nedepiliranje nausnica “jačeg” pola? U pitanju je Movember!
Movember je kovanica nastala od reči Mos, što u je slengu naziv za brkove (moustache) i November, engleski naziv za mesec novembar. Pokret Movember je krenuo iz Australije, kada je nekolicina muškaraca odlučila da upotrebi simbol muškosti i testosterona u nadi da će na šaljiv način preneti krajnje ozbiljnu poruku – potrebu o preventivi još jedne opake bolesti, raka prostate. Mo Bros (kako su članovi pokreta nazvali sami sebe) odlučili su da kao „pravi muškarci počnu da se bave pravim problemima“ i to tako što će puštati brkove tokom Novembra, i od rođaka/prijatelja/poznanika zatražiti donacije za istraživanje procesa lečenja „muških“ bolesti.
Počelo je, dakle, 2004. godine u lokalnom pabu u Australiji, a od tada se dosta stvari promenilo. Pokret se proširio na sve kontinente, međutim, cilj je ostao jedinstven: podizanje svesti o muškom zdravlju – raku prostate i prikupljanje sredstava za programe prevencije i lečenja.
Ukoliko želite da postanete jedan od članova bratstva, postoji samo jedno pravilo: na početku meseca se obrijte, a onda tokom celog meseca puštate (samo) brkove.
Nastavak teksta pročitajte na Marketingitd.com.
Autor: Miloš Raičević
Foto: jacksabbybrewing.com