today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Moć storytelling-a

Ljudi su po svojoj prirodi pripovedači. Pričanje priča je sastavni deo našeg života, od uspavljivanja u detinjstvu do ispijanja kafe sa prijateljima. Priče su u centru svega što radimo, one nam služe da se zabavimo, edukujemo, prenesemo informaciju i, što je najvažnije, da se povežemo jedni sa drugima. S tim u vezi, pričanje priča je važno i u poslovnom svetu. U marketingu i odnosima sa javnošću, pogotovu.

Šta je PR storytelling?
PR storytelling je moćno sredstvo da se prenesu informacije, utiče na mišljenja i gradi poverenje među publikom. Primarni razlog je taj što informacije spakovane u formu priče naš mozak uvek lakše prima nego one koje su nam tek onako saopštene. Američki psiholog Jerome Bruner sugeriše da je ispričana priča do 22 puta nezaboravnija od prosto iznetih činjenica. Kada konzumiramo nezanimljive informacije, poput prezentacije pakovane sa tabelama i grafikonima, aktivira se određeni deo našeg mozga koji prevodi informacije u značenje. Kada čujemo priču, aktivira se mnogo veći deo mozga uključujući i one delove koji bi se aktivirali da smo sami lično doživeli događaje o kojima slušamo. Drugim rečima, slušajući priču, a ne suvoparno iznošenje informacija razvijamo misli, mišljenja i ideje koje nas direktnije povezuju sa osobom koja nam priča priču. I to je ono što PR storytelling čini tako moćnim oružjem u marketingu

Storytelling humanizuje brand
Opšte je poznata stvar da se ljudi više vezuju za druge ljude nego za stvari. U biznisu bi to značilo da ljudi pre kupuju brend nego proizvod. Samim tim, poželjno je humanizovati brend kako bi postao prijemčiviji i dopadljiviji ljudima, a to se postiže upravo dobrim storytelling-om. Iza svakog biznisa obično se krije neka interesantna priča, a na PR-u je da tu priču izvuče ispred biznisa i na taj način privuče pažnju medija i korisnika. To može biti priča o jedinstvenom načinu na koji je biznis pokrenut, o tome kako je nastao neki proizvod i mnogo toga još. Suština je da se lepo upakovanom pričom privuče pažnja i produbi komunikacija sa javnošću. Nažalost, puno brendova i dalje ignoriše storytelling, fokusirajući se na iznošenje karakteristika proizvoda, a ne na priče o brendu i proizvodu, propuštajući tako priliku da ostvare autentične veze sa klijentima i medijima.

Sa druge strane i mnogi PR stručnjaci koji koriste benefite storytelinga previđaju neke bitne stvari u vezi sa tim kao što je važnost media monitoringa, odnosno praćenja storytelling-a kroz medije. Naime, prilikom kreiranja priče većina PR menadžera se oslanja na intervjue lidera i zaposlenih u kompaniji ili ispitivanje korisnika. Međutim, kada kreirate priču o brendu, na koju želite da se “upecaju” i mediji i korisnici, veoma je bitno da uradite detaljno istraživanje ovih prvih, jer ćete tako dobiti jasnu sliku o tome kako bi trebalo da zvuči priča na koju će odreagovati i prvi i drugi.

Ceo tekst pročitajte na sajtu agencije Kliping Beograd.

Autor teksta: Kliping Beograd

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!