Što čini PR (i PR-ovce) drugačijima? Mislim da je to jedna osnovna stvar. Mi stvaramo sadržaj, mi pričamo priče. U tom smislu smo jedinstveni među svim marketinškim disciplina. Nije sve u kreiranju oglašivačkih slogana. Mi isporučujemo jak izražajni stav. I, nakon što stvorimo te priče, prodajemo ih javnosti kroz različite kanale, gradeći kredibilitet za naše pripovedače (naše klijente i glasnogovornike) u tom procesu.
Ispričati dobru priču je teško. Stvaranje priče koja pokreće publiku zahteva duboko razumevanje sadržaja kompanije; snažan, intuitivan osećaj ko je publika i ono do čega im je stalo; i sposobnost za oblikovanje uverljive priče koja premoš’ava ova dva temeljna elementa. Stvaranje narativne spone između svih tih komponenti je ono što PR-ovci rade svaki dan.
Pričanje dobre priče gradi auditorijum. Kao i barijere između plaćenih, zasluženih i medijskih dezintegracija u plasiranju sadržaja, takve su i barijere između profesionalno proizvedenih vesti i zabavnog, kao i sadržaja koje proizvode organizacije. Našoj javnosti je sve manje i manje stalo do toga odakle dolazi sadržaj – oni samo žele zanimljive, korisne, dostupne informacije. Zapakovane u uverljivu vest.
Komunikacijski profesionalci prikladni su za izgradnju i destilaciju ovakvih priča kao i da ih prodaju. Kao PR-ovci naša valuta je sposobnost da izgradimo kredibilitet i jake veze s javnosti. Takođe, evangeliziramo korporativnu priču i glas unutar organizacije, konstantno vozeći vožnju doslednosti od CEO-a do prodajnih predstavništava u Kuala Lumpuru. Mi ne pričamo našu priču samo kroz medije. Mi koristimo svaki kanal koji nam dođe pod ruke – digitalni, socijalni, događaji uživo, tradicionalni mediji – da bi došli do raznolikog auditorija – kupaca, investitora, partnera, zaposlenih, zakonodavaca.
Komunikacije mogu i trebaju biti lepilo koje drži priču organizacije i osigurava njen doseg.
Autor: Lisa Poulson
Izvor: www.burson-marsteller.com/ PRO.PR