Medijsko izveštavanje o CSR aktivnostima kompanija

Ideja društveno odgovornog poslovanja – Corporate Social Responsibility (CSR) postala je poslednjih godina sastavni deo biznisa. Od početka pandemije koronavirusa došao je do izražaja stvarni značaj filantropije i solidarnosti, a agencija „Kliping“ istraživala je na koji način su mediji izveštavali o društveno odgovornom poslovanju u prvom kvartalu 2021.

U periodu od 1. januara do 31. marta 2021. godine agencijaKliping“ je pratila medijska izveštavanja 10 najposećenijih portala (to su blic.rs, kurir.rs, b92.net, alo.rs, nova.rs, rs.n1info.com, mondo.rs, danas.rs, informer.rs i telegraf.rs po partnerskom istraživanju o konzumaciji medija u Srbiji agencija Smart Plus Research i Kliping iz marta 2021. godine) o CSR aktivnostima kompanija koje posluju u Srbiji.

Na osnovu pisanja navedenih internet portala, top 5 kompanija u realizovanom broju CSR aktivnosti u prva tri meseca 2021. su Mozzart, dm Srbija, Meridian, Mastercard i NIS.

Csr Primarni

Mediji su izveštavali da je Mozzart pored kontinuirane podrške zdravstvenim ustanovama (u 2020. donirano oko milion evra u borbi protiv koronavirusa), imao više akcija pomoći. Kroz Mozzart-ov „Humanitarni tiket u podne“ prikupljeno je više od 3 miliona dinara za pomoć ustanovama, najviše za lečenje dece, dok je akcija  „Glumci i Mozzart za vas i glumce“ imala velikog odjeka, a više od 200.000 ljudi pogledalo je humanitarnu predstavu Balkanski špijun“ od koje su sredstva donirana dramskim umetnicima.

Drugoplasirana kompanija dm Srbija je povodom 8. marta, donirala robu u vrednosti od 500.000 dinara Sigurnoj kući u Beogradu, kao i poklone majkama dece s posebnim potrebama i ženama koje doniraju krv (izvori: Kurir.rs i Telegraf.rs). Takođe, prema izveštavanju Kurirovog portala, dm je jedan od pokretača akcije pošumljavanja i podizanja ekološke svesti građana kroz projekat Zasadi drvo“.

Analiza je pokazala da su predstavnici poslovnog sektora pokretali inicijative i humanitarne akcije, prvenstveno u svetlu pandemije i njenih posledica što pokazuje i da se svrha 25% realizovanih CSR aktivnosti ticala podrške zdravstvenom sistemu. Podršku zdravstvenom sistemu, kompanije su najčešće iskazale kroz novčane donacije bolnicama širom zemlje, obolelim pojedincima, medicinskom opremom, rekonstrukcijama bolnica i domova zdravlja, volontiranjem. Pomoć u ovom periodu bila je značajna i u lečenju bolesne dece (19%), segmentima kulture (11%) i obrazovanja (8%), pomoći socijalno ugroženima (7%).

Najčešća vrsta pomoći je novčana (56%), dok su njeni najčešći korisnici deca i zajednica (po 27%). Pored novčane pomoći i poklon paketa korporacije su svoje društveno odgovorno poslovanje usmerile i kroz digitalne platforme za donaciju hrane siromašnima, stipendije nadarenoj deci, organizaciju naučnih tribina na kojima su stručnjaci govorili o temama koje trenutno najviše brinu građane, donacije hrane azilima i udruženjima za zaštitu životinja.

Csr Sekundarni

Ceo tekst pročitajte na sajtu agencije Kliping Beograd.

Autor teksta: Jelena Nikolić, Media Analyst, Kliping Beograd


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari