SVET – „Usmene preporuke prijatelja i porodice daleko su najvažniji izvor informacija za klijente koji razmišljaju o kupovini određenog proizvoda ili usluge“, zaključak je istraživanja Boston Consulting Group.
Takve su preporuke brendova onima koji se spremaju na kupovinu čak četiri ili pet puta uticajnije od onih u tradicionalnim medijima i na društvenim mrežama, utvrdili su analitičari te savetodavne kompanije.
Istraživanje se temelji na anketi u kojoj je sudelovalo 227.000 potrošača iz celog svijeta, uključujući SAD, Francusku, Nemačku i Japan. Polovina je ispitanika kazala da se pre kupovine najčešće savetuju s prijateljima i porodicom. Na drugom su mestu, s udjelom od 39 odsto, internet stranice kompanija, a na trećem, s 35 odsto, blogovi. Televizija deli poziciju s novinama i časopisima s udelom od 13 odsto. Slede društvene mreže s 10 odsto.
Preporuke porodice i prijatelja ujedno su i značajan pokretač rasta prodaje, kao i programi kojima kompanije nagrađuju vernost potrošača i iskustvo kupaca.
Više informacija pronađite na www.bcgperspectives.com