Marketing mreža ove godine obeležava svoj prvi veliki jubilej – 10 godina uspešnog poslovanja. Tim povodom, razgovarali smo sa kolegama iz kompanija i agencija, saradnicima i partnerima, koju ulogu u razvoju tržišta marketinških komunikacija u Srbiji u proteklih deset godina ima Marketing mreža. Jelena Čađenović, Brand, Insight and Experience Management Director u kompaniji A1 Srbija, rekla je…
Ocenite tržište marketinških komunikacija u Srbiji u proteklih 10 godina?
Naše tržište je oduvek bilo izuzetno konkurentno, produktivno i živopisno u sferi marketinških komunikacija. Imamo sjajne pripovedače koji, čini se sa lakoćom uspevaju da kreativnost iskoriste da doprinesu postizanju poslovniih ciljeva. Snaga dobre priče je tu i to je srce naše struke. Ipak, ono što se menjalo su navike, potrebe i ponašanja potrošača, a samim tim i kontekst u kome pričamo priče, a na tom polju tek uzimamo zamah. Uspon digitalizacije donosi brojne mogućnosti i izazove, ne samo u oblasti marketinga, njen uticaj je osetan u svim aspektima života. Upravo zato postaje sve važnije koristiti različite kanale, poigravati se i biti inovativan, a mi smo, kao tržište, baš u toj fazi. Raduje me što sve više nas želi da se uhvati u koštac sa svim prilikama i izazovima koje digitalni ekosistem nosi. Verujem da će uspon ovog kanala u dobroj meri definisati i narednih 10 godina razvoja tržišta marketinških komunikacija, kako kod nas tako i na globalnom nivou.
Koju ulogu, po Vašem mišljenju, u razvoju tržišta u proteklih 10 godina ima Marketing mreža?
Marketing mreža je u samom vrhu strukovnih portala na domaćem i regionalnom tržištu i kao takva ima važnu ulogu za razvoj struke u celini jer edukuje, povezuje i inspiriše. Zahvaljujući vama, mnoštvo znanja, iskustava i dobrih praksi nalaze se na dohvat ruke svakome ko ima i najmanju želju da sazna nešto više o različitim temama u oblasti marketinških komunikacija, što je dugoročno gledano, za struku vrlo važno. Uverena sam da ćete u narednom periodu napredovati još više i brže, a sa vama i mi koji udišemo život u brendove.
Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete? Zašto?
Moram da kažem da svi mi u A1 volimo da učimo i da se takmičimo, pa je Kaktus za nas nezaobilazan događaj svake sezone. Ipak, meni lično najdraži je Adbooka, jer pored afirmacije struke, radi na edukaciji i unapređenju industrije uz isticanje potencijala, talenata i dobrih praksi. Svaki put me oduševi koliko znanja i inspiracije stane u jednu knjigu i unapred se radujem sledećoj u svojoj kolekciji.