Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Marketing je kao fudbal – svi su selektori i treneri!

Nikola Mikavica, osnivač i generalni direktor marketinške i advertajzing agencije Goldcut, specijalno za Marketing mrežu govori o izazovima u marketingu danas, značaju stalnog obrazovanja i marketinškim trendovima za 2016. godinu.

Koji su najveći izazovi u marketingu danas?
Po meni to su nelojalna konkurencija, neregularna tržišna utakmica i velika saturacija tržišta. Sve ovo su interni izazovi na tržištu Srbije. S druge strane, na svetskom nivou, možda najveći izazov je dinamika kojom se menja svet marketinga i način komunikacije sa potrošačem. Razvoj interneta, društvenih mreža i reality programa su u potpunosti promenili svet marketinga. Danas će svaki klinac koji bar malo zna o programiranju da vam radi sajt od kuće za 50 evra. Imate gomilu online dizajnera koji rade za male pare i klijenti više nemaju interesa da plaćaju kvalitet. Sve se suviše brzo menja da bi ostalo ljudima u pamćenju, tako da smo svedoci hiperprodukcije reklama koje nemaju gotovo nikakvu vrednost. Mislim da nije moguće izboriti se sa ovim nedaćama u smislu da ih možemo iskoreniti. Treba prihvatiti činjenicu da postoje i shodno tome definisati svoje delovanje. U jednom trenutku i moja firma je uletela u vrtlog rata sa cenama, ali smo brzo odustali. Na kraju, klijenti koji su otišli zbog niže cene, obično se vrate zbog kvaliteta.

Do koje ciljne grupe je najteže dopreti i zašto?
Do one nezainteresovane. Čini mi se da je Srbija puna ljudi koji su opsednuti dnevnim problemima i pukim preživljavanjem. Otvoreni su samo za najprostiju zabavu, kao što su reality emisije. S druge strane, klijenti koji drže do imidža ne žele da se reklamiraju u takvom okruženju i onda su im ruke praktično vezane.

Koliko je bitna dodatna edukacija za marketinške stručnjake i one koji žele to da budu?
Imam utisak da se danas svi razumeju u marketing. To vam je kao i fudbal, svi su selektori i treneri. U marketingu su svi pozvani da vam kažu šta je lepo, a šta nije, svi misle da znaju nešto bolje, a kada im date zadatak – dobijete ništa. Jedini način da se distancirate od takvog okruženja je da se edukujete i da svojim znanjem, a kasnije i iskustvom izgradite autoritet. Poslednji vid edukacije koji sam prošao je MBA školovanje u COTRUGLI školi u Beogradu, gde sam stekao sveobuhvatno znanje iz mnogih menadžerskih disciplina koje pre toga nisam posedovao u formalnom smislu, već sam često reagovao intuitivno.

Na koji način Vi ulažete u svoje zaposlene i mlade talente?
Trudim se da podržim svaku inicijativu svojih zaposlenih za dodatnim obrazovanjem i edukacijom. Međutim, to često nije dovoljno, jer prostora za unapređenje ima mnogo. Ulaganje u mlade talente se svodi na to da sam spreman da primim ljude bez iskustva u poslu, ali sa uočljivim talentom i željom za radom. U prilog tome govori da je troje zaposlenih kod nas došlo pravo sa fakulteta, bez nekog drugog radnog iskustva. Ovo se prvenstveno odnosi na dizajnere.

Koje marketinške trendove možemo da očekujemo u 2016. godini?
Nadam se da će se tržište malo oporaviti, pošto svi još čeznemo za 2007. ili 2008. godinom, pa će nam svima biti lakše. Ovu godinu će definitivno obeležiti Olimpijske igre u Riju, gde će se najviše novca potrošiti na reklamiranje. I dalje ćemo, nažalost, biti svedoci gašenja nekih medija, kao što su ove godine bili radio B92 i neke lokalne TV stanice. Print izdanja će trpeti veliki pritisak zbog selidbe konzumenata na online izdanja. Možemo očekivati dalji razvoj elektronskih medija, i raznih pokušaja stvaranja novih načina komunikacije. Jedan od takvih projekata upravo i mi razvijamo i trebalo bi da u januaru ili februaru 2016. godine bude puštena pilot verzija, kada ću vam rado predstaviti novu ideju i nov medij.

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!