Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Manifestacije su postale platforme za važne društvene poruke

Savetnik direktora marketinga i jedan od osnivača Beogradske kulturne mreže Dejan Grastić specijalno za Marketing mrežu govori o trudu koji se ulaže u organizaciju velikih manifestacija, na koji način se upravlja događajima i najavljuje jubilej Beer Festa koji svake godine ima više od pola miliona posetioca.

Beogradska kulturna mreža osnivač je mnogih velikih manifestacija u Srbiji poput Beer Festa, Trg otvorenog srca, dočeka Nove godine na trgovima. Imena ovih događaja postali su brendovi za sebe na osnovu svog kvaliteta i dugotrajnosti. Koliki se rad nalazi iza ovoga i koliko je teško napraviti veliku manifestaciju koja će trajati godinama?
Doček na trgovima sa više bina bila je naša ideja koja se realizovala od 2004. do 2007. godine. To je inače gradska manifestacija. Autentično naš događaj je svakako Belgrade Beer Fest, koji je najmasovniji u ovom delu Evrope, sa preko 700 hiljada posetilaca po godini. Veliki rad stoji iza ovakvih manifestacija i svakako da nije lako dugo trajati, pogotovo u turbulentnim okolnostima u Srbiji, ali nikada nismo kukali. Mark Tven je rekao: ”Postoji hiljadu opravdanja za neuspeh, ali nijedan dobar razlog”. Trudimo se da se držimo tog načela.

Na sajtu Beogradske kulturne mreže stoji podatak da koristite jednu sasvim novu disciplinu u svetu, a to je upravljanje događajima. Šta podrazumeva ova disciplina?
Pod samu definiciju može se podvesti dosta toga. To je svakako jedna disciplina organizovanja više događaja koji se rade paralelno, a realizuju u različtim terminima. Nekada se može desiti da se jedan događaj radi samo da bi se napravila bolja okolnost za neki sledeći, veći po obimu. Festival, klasičan koncert ili Trg otvorenog srca vrlo su različiti događaji, i upravljati njima i raditi ih paraleno svakako jeste kreativan posao. Volimo da radimo velike stvari, volimo da ih radimo drugačije, a „spisak“ detalja je zaista poduži, bilo kada smo realizovali koncept četiri bine za gradski doček Nove godine (gde su ljudi i šetali gradskim ulicama u novogodišnjoj noći od bine do bine), ili kad smo 2008. godine organizovali koncert Stefana Milenkovića i Beogradske filharomonije, pa svakom posetiocu u Sava centru poklonili belu ružu i katalog, ili kada smo svakom posetiocu koncerta Van Gogh u Areni 2007. godine poklonili DVD. Primera ima puno.

U toku januara organizovali ste događaj – Trg otvorenog srca.  Ovaj događaj bio je i humanitarnog karaktera. Koliko razmišljate o promovisanju osnovnih vrednosti i društveno odgovornog poslovanja kada organizujete neku manifestaciju?
Od prvog Beer Festa, sada već daleke 2003. godine, uvek smo podržavali i promovisali razne društveno odgovorne aktivnosti. Danas je taj vid aktivnosti deo komunikacijskog miksa svih preduzeća, ali nama je zaista iskreno drago kada nekom pomognemo. Nekada samo promovišemo poželjno ponašanje, a nekada se i nešto vrlo konkretno uradi, kao što smo tokom Trga otvorenog srca i poslednjeg Belgrade Beer Fest-a sakupili dva miliona dinara za Beogradski bebi klub. Nastavićemo, naravno, i u budućnosti da se ponašamo društveno odgovorno, jer su manifestacije odavno svuda u svetu prestale da budu samo zabava, i postale platforme za razne društvene poruke.

Hoće li je kriza uticala na to da se obim događaja koji organizujete smanji, kao i promotivne aktivnosti koje bi to pratile?
U nekom delu sigurno jeste, ali smo ipak i u najvećoj krizi napravili iskorake. Kriza tera ljude da ulože dodatne napore. Na poslednjem Beer Fest-u slušali smo Simple Minds potpuno besplatno. Iskreno ne znam za takve slučajeve u Evropi, da ne pominjem Srbiju. Kao mala privatna kompanija koja posluje samo od rezultata svoga rada, ponosni smo na takve stvari.

Možemo li da očekujemo neke nove projekte ili novitete na već postojećim događajima koje već godina organizujete?
Da, u meri kojoj tržište i aktuelna kriza dozvole. Ove godine nas očekuje mali jubilej – deseto izdanje Belgrade Beer Fest-a, i zato ćemo se potruditi koliko god možemo da predstavimo neke novitete. Ima naravno još projekata u planu, ali ne volimo da pričamo u javnosti o nečemu što nismo sto odsto sigurni da će se desiti.

Autor: Mirjana Marić

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!