today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Lokalna prednost – globalno!

Direktorka agencije Blumen Group Nataša Pavlović Bujas specijalno za Marketing mrežu govori šta će ulazak u Worldcom PR Grupu doneti njenoj agenciji, gde vidi prostor za širenje Blumen Group, ali i ocenjuje stanje PR struke u Srbiji.
Agencija Blumen group zvanično je primljena u članstvo međunarodne grupacije nezavisnih agencija za odnose s javnošću – Worldcom PR Group. Koje agencije čine ovu grupaciju, koja je njena misija i šta će ulazak u Worldcom PR Group konkretno značiti za Vašu agenciju? Da li su još neke agencije iz Srbije članice ove grupacije?
Worldcom Public Relations Group je vodeća svetska mreža nezavisnih agencija, osnovana 1988. godine. Čini je više od 108 agencija iz više od 70 zemalja, sa svih kontinenata. Organizaciono je podeljena u tri regije: Severna i Južna Amerika, Azija-Pacifik i Evropa-Srednji Istok-AFrika (EMEA). Mi pripadamo ovoj trećoj regiji, jedina smo članica iz Srbije, a sada i iz regiona (mislim pri tome na zemlje članice bivse SFRJ). Moto Worldcom-a je „The Local Advantage. Worldwide.“ i on baš jasno opisuje šta nam je misija – kroz Worldcom klijent u svakom trenutku dobija komunikacijsku ekspertizu (od saveta do realizacije) od renomiranih i uglednih profesionalaca koji odlično poznaju jezik, kulturu i običaje regije u kojoj posluju.

Hoće li Blumen Group ulaskom u ovo partnerstvo dobiti priliku da sarađuje sa velikim brojem novih klijenata na regionalnom i globalnom nivou, i na koji način?
Za nas je ovo partnerstvo značajno, pre svega, zbog fantastične mogućnosti da znanje i iskustvo lako i dnevno razmenjujemo sa kolegama iz celog sveta. Prirodno je da očekujemo da će i dobar deo našeg biznisa u budućnosti činiti klijenti koji nam dolaze iz mreže, ali je, takođe, jako važno i za nacionalne i regionalne brendove da imaju sigurnog partnera za širenje svog poslovanja i na druga tržišta.

Sada kao članica velike PR mreže, možemo li da očekujemo neke novine u poslovanju i širenje spektra usluga agencije Blumen Group? Da li imate u planu širenje agencije u region?
Mnogo puta do sada smo pokazali spremnost da se menjamo – ovo je samo jedna od njih! Intenzivna saradnja sa kolegama iz celog sveta sigurno će uticati da se menjamo i nadalje, verujemo na radost našu i naših klijenata. Što se tiče regiona – veoma sam zadovoljna i ličnom reputacijom u regionu i reputacijom agencije. Mi jesmo već prisutni u regionu zahvaljujući izuzetnim kolegama i koleginicama koje imamo sreću da poznajemo i sa kojima već dugi niz godina negujemo odlične poslovne i privatne odnose. Istinski verujem da je lokalna ekspertiza ključna u našoj profesiji, zbog čega više vere imam u mrežu top profesionalaca nego u širenje agencije kroz kancelarije i filijale. Baš kako i moto Worldcoma kaže – Lokalna prednost – globalno!

U Srbiji sve je više novih PR i marketinških agencija. Smatrate li da je tržište u Srbiji prezasićeno i gde vidite prostor za širenje vaše agencije?
Verujem vam na reč, iako to nažalost ne vidim baš u praksi, naprotiv, srećem nove agencije ali „starih“ vlasnika. S druge strane, mislim da je tržište Srbije gladno za našim uslugama, verujem da će komunikacije i kod nas izrasti u ozbiljnu menadžersku kategoriju, bez koje neće biti lako i jednostavno kreirati poslovne strategije. Što se tiče Blumen-a, mi smo već odavno pozicionirani na ovom tržištu i naše dalje širenje jeste, pre svega, okrenuto međunarodnoj saradnji i ekspertizama u određenim disciplinama.

Kako procenjujete razvoj PR struke u Srbiji u protekloj godini? Budući da ste imali priliku da razgovarate sa kolegama iz celog sveta na Worldcom regionalnom sastanku u Moskvi, gde smo, po Vašem mišljenju, u odnosu na region i svet?
Čini mi se da pomaci postoje, ali kao i u drugim stvarima, ja bih volela da je to sve brže i bolje! 🙂 Što se tiče kolega iz Worldcoma i slike koju sam stekla – u mnogim stvarima smo na istom koloseku. Naravno, profesija je etabliranija i daleko „starija“ na nekim tržištima nego što je to slučaj u Srbiji, pa sam im, priznajem, u nekim momentima zavidela na lakoći i jednostavnosti poslovanja. Komunikacije i odnosi s javnošću su u nas još uvek mlada profesija i njen značaj nije dovoljno ni prepoznat ni priznat.
Mislim da je Društvo Srbije za odnose s javnošću napravilo značajne pomake u svom radu, a time i na unapređenju struke, pogotovo kad je reč o konfrencijskim aktivnostima. Prošlogodišnja konferencija PRilika 2011 bila je baš značajan iskorak, a činjenica, da ove godine imamo i više predavanja i čak dva izuzetna predavača svetskog renomea (Pascal Beucler i Micael Dahlen), govore tome u prilog.

Autorka: Ivana Parčetić

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!