Nikola Riznić, CEO kompanije DExpress, govorio je za treće izdanje Marketing mreža magazina u kojoj meri je logistika ključna karika za dalji razvoj e-commerca u Srbiji.
Logistika je danas oblast koja se sve više oslanja na podatke i tehnologiju. U kojoj meri su nove tehnologije transformisale logistiku i šta možemo da očekujemo u narednom periodu?
Logistika se danas značajno oslanja na podatke i tehnologiju, što je dovelo do unapređenja načina poslovanja. Nove tehnologije omogućile su bolje praćenje svih procesa, optimizaciju ruta, smanjenje troškova kao i veću brzinu i efikasnost. U narednom periodu možemo očekivati dodatnu automatizaciju magacinskih procesa uključivanjem robota, što će svakako uticati na efikasnost i ubrzati obradu paketa u magacinu. Takođe, očekuje se veći fokus na održivost i ekološki aspekt logistike.
U kojoj meri je logistika ključna karika za dalji razvoj e-commerca u Srbiji?
Logistika i e-commerce su neraskidivo povezani, jer logistika igra ključnu ulogu u razvoju e-trgovine. Efikasna i pouzdana isporuka direktno utiče na korisničko iskustvo i povećava poverenje kupaca u online kupovinu. Očekivanje kupaca nije samo transparentna, pouzdana i brza isporuka, već i brzo preuzimanje i isporuka povrata.
U kojoj meri DExpress ulaže u inovativne modele dostave robe i šta pod time podrazumevamo?
DExpress konstantno ulaže u inovativne modele dostave robe kako bi ispunili očekivanja korisnika. To uključuje praćenje pošiljke u realnom vremenu, mogućnost predikcije vremena isporuke i povećanje brzine isporuke. DExpress paketomati su novina na tržištu koju su kupci sa zadovoljstvom prihvatili, jer se ovaj vid isporuke fleksibilan i kupac sam bira vreme kada će preuzeti svoj paket. Plaćanje otkupnine platnom karticom kod kurira takođe je novina koju su kupci nestrpljivo čekali i možemo se pohvaliti da je DExpress prva kurirska služba u Srbiji koja je omogućila ovu uslugu.
COVID-19 je ubrzano promenio navike mnogih korisnika, kao i frekvenciju poručivanja “iz fotelje”. U kojoj meri je logistika uspela da isprati ovako velike promene za relativno kratko vreme?
Što se tiče ovog perioda, imali smo veoma kratak rok da se prilagodimo aktuelnoj pandemiji, a organizaciju poslovanja smo prilagođavali odlukama kriznog štaba. Naša kompanija zapošljava preko 1.200 ljudi i prvi izazov sa kojim smo se susreli, kada je redukovan gradski prevoz i uveden policijski čas, jeste kako da organizujemo zaposlenima dolazak na posao, jer nismo želeli da korisnici naših usluga osete posledice. COVID-19 je stvorio izazove, ali i prilike za logistiku. Brzo smo prilagodili naše procese kako bismo ispratili iznenadni ogroman rast e-trgovine. Logistika je uspela da se prilagodi relativno brzo zahvaljujući fleksibilnosti i upotrebi tehnologije, ali i velikoj pažnji usmerenoj na novonastalu situaciju.
Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.
*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.