Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Liga šampiona – pogled u budućnost

Dok se pravi fudbaleri pripremaju za početak najprestižnijeg klupskog fudbalskog takmičenja, igrači srpskih klubova “plaćaju danak teškim nogama od priprema”, “duelima sa motivisanijim protivnikom” i “posledicama mafijaškog delovanja UEFA-e”.

Nekoliko nedelja pre početka ovogodišnjeg ciklusa, donesena je odluka koja će od sezone 2018/19 uneti velike promene. Ne toliko drastične kao 1992, kada je promenjen čitav sistem takmičenja, ali dovoljno sugestivne da se može shvatiti u kom pravcu ide cela priča.

Naime, od gorepomenute sezone, klubovi iz 4 lige sa najvećim koeficijentom (trenutno su to Španija, Engleska, Nemačka i, ni kriva ni dužna, Italija) će činiti tačno polovinu učesnika u takmičenju. Kada dodamo Ruse i Francuze, koji će imati još po kojeg predstavnika, prostora za klubove iz manjih zemalja biće daleko manje. Razlog za sve ovo leži u činjenici da veliki klubovi nisu zadovoljni preraspodelom bogatstva, a UEFA, koja trenutno nema predsednika, očigledno nije u poziciji da zauzme stav i čvrsto ga brani. Na ovaj način prihvaćen je kompromis sa obe strane, a rezultat svega je zarada više novca od sponzora i mogućnost većeg bogaćenja bogatih. Pretnje klubova da će osnovati sopstvenu ligu i neudovoljavanje UEFA-e njihovom nezadovoljstvu uticali su na ovu promenu. Trenutno ova simbioza deluje ne samo kao najbolje, nego i jedino moguće rešenje.

Ali… Liga šampiona (odnosno Kup šampiona nekada) ima ogroman uticaj kao brend, a nastoji da se učvrsti kao globalni fenomen. Azija, Severna Amerika, pa i Australija i Južna Amerika su kontinenti gde Liga šampiona širi svoje pipke. Mogućnosti za neposrednije širenje uticaja su mnogobrojne. Evo nekih, gradacijski poređanih: promena termina održavanja utakmica (vikend deluje kao prihvatljiva opcija za sve kontinente), igranje utakmica van Evrope, pa čak i uključivanje kineske ili američke ekipe u takmičenje. Logično, u Kini žele da gledaju Mančester predvođen Zlatanom Ibrahimovićem i Žozeom Murinjom, bez obzira na to da li su igrama od prošle sezone zaslužili da se nađu u Ligi šampiona.

Izvesno je, dakle, i da su sponzori i emiteri zainteresovaniji za velike klubove u takmičenju. Pa bi njima, nesumnjivo odgovarala neka vrsta zatvorene lige za najmoćnije i najbogatije. Ove godine nema Milana, Liverpula i Mančester Junajteda, koji su daleko atraktivniji u svakom smislu od Ludogoreca, Legije, Kopenhagena… Prisustvo ovih klubova znači veću gledanost, a to znači više sponzora, a to znači više novaca za sve!! Okej, ne baš sve, već za one koji zasluže da se nađu u Ligi šampiona. Zatvoreno takmičenje je u ovom momentu nemoguća misija, ali ova sitna promena koja je dogovorena upućuje na potencijalno ostvarivanje ideje.

Još jedan segment je zanimljiv za čitavu priču. U perspektivi se govori o uzimanju u obzir veličine samog kluba, odnosno istorije. To recimo znači da bi Notingem Forest ili Crvena Zvezda bili u prednosti u odonosu na Lester. Međutim, ukoliko bismo klubove posmatrali kao brendove (što oni u manjoj ili većoj meri i jesu) dolazimo do toga da je Lester u ovom trenutku daleko veći i značajniji od gorepomenutih klubova.

Za sada sve deluje daleko i nemoguće, ali mnoge stvari su itekako zamislive u budućnosti. Zatvorena evropska liga bi sa marketinške strane bila izuzetno plodno tle za oglašivače. Najbolji i najveći na jednom mestu, neverovatno velika gledanost na svim kontinentima i malo, ili gotovo nimalo mesta za male klubove, bez novca i tradicije.

…Mali hipotetički izlet u 2028. godinu. Isečak iz Sportskog žurnala:
Nakon uspešno prebrođenog gostovanja ekipi Čikago Fajera, fudbaleri kraljevskog kluba igraju polufinale Evropske lige protiv dvostrukog osvajača i branioca titule Šandong Lunenga.
Na sledećoj stranici, izjava fudbalera jednog od dva najtrofejnija srpska kluba:
Pa sigurno da će biti neugodno protiv Palilulca. Lopta je okrugla, a dobro je poznato da danas svi igraju fudbal. Ali ako uspemo da ispoštujemo dogovor iz svlačionice, ne sumnjam u pobedu…

Za Marketing mrežu tekst napisao:
Marko Jovanović Copywriter, OvationBBDO

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!