REGION – Novi tržišni zahtevi pogurali su kreativne i komunikacijske agencije u digitalnom pravcu i trenutno se vodi borba za osvajanje te teritorije. Da je reč o procesu tranzicije u kojem će preživeti samo oni koji se najbrže i najefikasnije prilagode, za Poslovni dnevnik potvrdila je Marina Čulić Fischer, izvršna partnerka u agenciji Dialog komunikacije.
„Svaka promena ili tranzicija težak je proces koji zahteva određeno vreme, a digitalno doba ne ostavlja puno vremena za prilagođavanje, što je dodatno otežavajući faktor za efikasnu transformaciju u digitalnom smeru. Mediji i usko povezani marketing predstavljaju industrije koje su najviše i najbrže pogođene digitalnom transformacijom. U medijskom svetu promenilo se sve, a najvažnije je da mediji više ne polažu ekskluzivno pravo na kreiranje javnog mnjenja – internet, a posebno društvene mreže stavile su moć u ruke javnosti, običnih ljudi koji svoje nezadovoljstvo mogu iskazati bilo kad i bilo gde. Njihovi se stavovi vrlo brzo množe i kada dosegnu kritičnu masu postaju prava pretnja kompanijama, brendovima i političkim elitama. Dok online mediji doživljavaju svoj procvat, štampanim medijima padaju čitanost i oglašivačka ulaganja i zato su izdavači najviše pogođeni digitalnom transformacijom. Njihove strukture, timovi i proizvodi danas izgledaju sasvim drugačije nego što su izgledali pred pet godina. S druge strane, novi mediji svakim danom sve više jačaju, pa je tako bilo kakva masovna komunikacija danas nezamisliva bez Facebooka, Google-a i njihovih raznovrsnih kanala.
Kako su se promenili mediji, tako se promenila i marketinška industrija, od kompanija do agencija. Veliki mediji danas pregovaraju direktno s oglašivačima i medijske agencije moraju razmišljati na koji način doneti dodatnu vrednost svojim klijentima,“ rekla je Čučić Fischer.
Ceo intervju pročitajte OVDE.