Miroslava Jeremić, Group Marketing Director u Pet Network International, govorila je za četvrto izdanje Marketing mreža magazina o kako je tekao proces rebrendiranja Pet cetra u Srbiji i Hrvatskoj, ali i kada je pravi trenutak za rebrendiranje i transformaciju brenda.
Pet centar u Srbiji i Hrvatskoj promenio je logo, ceo vizuelni identitet i komunikaciju. Kako je tekao ovaj proces i koju poruku kupcima šalje novi vizuelni identitet?
Proces rebrendiranja Pet centra u Srbiji i Hrvatskoj bio je rezultat sveobuhvatnog i pažljivo planiranog višemesečnog rada, koji smo počeli analizom tržišta, istraživanjem mišljenja kupaca i sagledavanjem trendova i konkurencije. Ključno je bilo ustanoviti šta kupci očekuju od retailera koji se bavi prodajom hrane i opreme za kućne ljubimce i predvideti buduće trendove. Nakon toga, usredsredili smo se na kreiranje novog vizuelnog identiteta, imajući u vidu tradiciju i ekspertizu, koju imamo iza sebe i način na koji ćemo ključne prednosti i snage brenda preneti u novu komunikacionu platformu i vizuelni identitet. Novi vizuelni i komunikacioni pravac predstavljaju Pet centar, ne samo kao bilo koji pet šop, već kao pet partnera, koji je pravi saveznik na svakom koraku odrastanja ljubimaca, a istovremeno je i podrška vlasnicima kućnih ljubimaca. Jedan od ključnih zaključaka koje smo doneli na osnovu istraživanja je da za kategoriju, koja se zasniva na čistoj ljubavi, retaileri u našoj industriji mahom se fokusiraju na KAKO – popusti i cene, a ne na ZAŠTO – kućni ljubimci. Ovo nam je bila glavna osnova i prostor za kreiranje novog pozicionog slogana koji sada glasi To je velika ljubav.
Kada je pravi trenutak za rebrendiranje i transformaciju brenda?
Pravi trenutak za rebrendiranje dolazi kada kompanija prepozna potrebu da se prilagodi promenama u okolini, tržištu ili potrebama i navikama kupaca. Odluka o transformaciji brenda može doći i kada postoji distanca između onoga što brend predstavlja i kako ga kupci doživljavaju, ili kao odgovor na intenzivnu konkurenciju.
U našem slučaju, prepoznali smo potrebu za repozicioniranjem brenda u cilju transformacije i modernizacije velikog nasleđa, tradicije i ekspertize koje gradimo već 25 godina, i kako bismo još kvalitetnije gradili zajednicu sa sadašnjim i budućim ljubiteljima kućnih ljubimaca.
Cilj nam je bio da predstavimo Pet centar kao omni-channel retailera, koji nije fokusiran samo na funkcionalni šoping, već kao partnera koji kupcima pruža potpuni experience na svakom koraku.
Koliko je rebrendiranje važan, a u isto vreme i neizvestan korak za jedan brend?
Rebrendiranje je važno za unapređenje i razvoj brenda i veoma je bitno prepoznati pravi tajming za ovakvu poslovnu odluku. Rebrending može biti i izazovan korak, jer postoji rizik da se izgubi prepoznatljivost brenda.
Vrlo je važno identifikovati sve prednosti brenda, koje je neophodno zadržati ili unaprediti, i balansirati između inovacija i očuvanja esencije brenda.
Pažljivo smo pristupili ovom procesu kako bismo obezbedili da novi identitet zadrži srž onoga što čini naš brend prepoznatljivim, a to su najširi asortiman, ekspertiza, usluga i lojalnost.
Zašto je vizuelni identitet brenda njegovo “prvo i pravo lice”?
Vizuelni identitet je prvo što kupci primete i povezuju sa brendom, i može biti presudno za stvaranje lojalnosti. Vizuelna prezentacija brenda ostavlja prvi utisak i često formira osnovu za kasnije interakcije.
U današnjici gde je prvi utisak od suštinskog značaja, vizuelni identitet postaje ključan za uspostavljanje veze sa potrošačima.
Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.
*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.