Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Kreativci iz regiona su uspešni „autsajderi“!

Catalin Dobre, Executive Creative Director u agenciji McCann Bucharest i predavač na Festivalu integrisanih komunikacija KAKTUS 2015, koji će biti održan 29. oktobra u Beogradu, govori odakle kreativci crpe dobre ideje, zašto je važno za industriju da zadrži mlade talente i zašto su kreativci iz ovog regiona i dalje „autsajderi“.

Kreativni direktor je poput inženjera, stalno mora da donosi nove ideje. Odakle crpite ideje?
Kreativci vole da stvaraju. Ako im dodate ono „direktor“, to znači da imaju manje vremena za to što vole. U tom slučaju moraju da gube vreme na sastancima. Kada je reč o inspiraciji, mislim da ona uvek dolazi iz radoznalosti. To je najvažniji kvalitet koji neki kreativac treba da ima. Međutim, tu postoji jedan izraz – advertising bubble. On se odnosi na činjenicu da su kreativci koji rade u marketinškim agencijama većinu svog vremena okruženi drugim kreativcima. To znači da su stalno okruženi kreativnim idejama, reklamnim kampanjama, oglašivačkim intrigama, politikom itd. Po mom mišljenju, to je previše advertisinga! Vaša kreativna rešenje treba da pobegnu od ovog okruženja i vrate se u realan svet. Radoznalost je upravo to što nam u ovome pomaže. Dakle, moj savet je da ostanete radoznali i da istražujete, da budete u kontaktu sa novim ljudima različitih interesovanja. I tu ne mislim samo na umetnike, programere ili muzičare… Mislim na inženjere, ljude koji uzgajaju povrće, taksiste, žene koje prodaju cveće na ulici itd. Postoje pametni i kreativni ljudi svuda oko nas i oni mogu da nas inspirišu.
S druge strane, kreativni direktori imaju još jednu važnu ulogu. Moraju da stvore nove ideje iz svoje kreativnosti. Oni moraju da stvore u agenciji ambijent u kome ideje mogu da rastu, gde postoji zdrava konkurencija, ambijent u kome se ljudi inspirišu, međusobno dele informacije i bore se za ono u šta veruju.

Kako prepoznati dobru ideju?
Postoji nekoliko znakova. Dobra ideja uvek stvara „Hah!“ efekat u vašoj glavi. Dobra je i ona ideja koju možeš reći u samo nekoliko reči, dužine naslova u novinama. Ako je to zaista dobra ideja, ona treba i malo da vas plaši. „Kako f*#@ ja ovo prodajem?“ Ta ideja treba da bude provokativna. Ona obično ne dolaze nakon što kreativci kažu „Imam stvarno dobru ideju…“. Sigurno postoji još znakova, ali mislim da su ovi ključni.

Pored svih brzih razmena informacija, koliko je edukacija mladih talenata bitna?
To je od suštinskog značaja. Mladi su budućnost. Oni treba da gledaju na advertising kao na seksi industriju, jer naš posao to zaista i jeste. Ako ne uspemo da ih očaramo našom industrijom, oni će izabrati neki drugi kreativan posao. Zastanite na sekundu, osvrnite se i razmislite koliko ste zaista inspirativni, drugačiji, i šta nekome zaista možete da ponudite. Mladi talenti su moćni, ali i krhki. Njih treba ohrabriti.

Na području Jugoistočne Evrope prema broju nagrada, reklo bi se da imamo puno talenata. Kako to objašnjavate?
Naš region imao je mnogo problema. Rešavanje tih problema bila je za nas škola kreativnosti – Underdogs Academy, kako ja to zovem. Iz tih problema izrasla je generacija kreativaca, koja kada je trebala da se zaposli, već uveliko je bila obučena za ovaj posao. Da, mi smo talentovana nacija. Da, mi imamo karte za igranje, ali i prednost. Međutim, moramo mnogo da radimo i da se dokazujemo da bi stalno dobijali nagrade na međunarodnim festivalima. Na neki način, mi smo i dalje „autsajderi“. Ali smo uspešni!

Prvi nacionalni Festival integrisanih komunikacija – KAKTUS 2015 biće održan 29. oktobra u Beogradu, pod sloganom „Ideje koje opstaju“. Više informacija pronađite na www.kaktus.rs.

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!