Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Korporativna svrha – mit ili stvarnost?

Burson-Marsteller, jedan od svetskih lidera u oblasti PR-a i komunikacija, prema Holmsovom izveštaju za 2015. godinu, u saradnji sa vodećom evropskom poslovnom školom IMD sproveo je istraživanje pod nazivom „Keeping it real – How authentic is your corporate purpose“.

Sprovedena studija identifikuje ključne parametre autentične korporativne svrhe, a pokazuje kako kompanije mogu oceniti i proceniti sebe u cilju otkrivanja, definisanja i ispunjenja svoje korporativne svrhe.

Rezultati studije pokazuju da kompanije sa izraženom i trajnom „korporativnom svrhom“, koja je osnova njihove poslovne strategije i koja se jasno komunicira ka internim i eksternim javnostima, imaju značajnu komparativnu prednost. U prilog ovim rezultatima govore i rezultati prošlogodišnjeg istraživanja koje je sproveo Burson-Marsteller na temu indikatora korporativne percepcije, a koji pokazuju da u opštoj javnosti postoji stanje skepticizma prema ponašanju kompanija i njihovih lidera. Studija pokazuje i da postoji želja i potreba da se čuje više o široj društvenoj ulozi biznisa u društvu, uključujući i njihovu svrhu.

Istraživanje „Keeping it real“ identifikuje 12 ključnih parametara korporativne autentičnosti i svrhe. Oni su podeljeni na parametre identiteta – odnosno kako kompanije vide svoju svrhu i parametre imidža – odnosno kako eksterne interesne javnosti vide svrhu kompanije. Ovi parametri se kreću u rasponu od transparentnosti i otvorenosti do samo-regulacije i dugoročne orijentacije i konzistentnosti, a u razmatranje se uzimaju i parametri poput pasioniranosti i originalnosti. Uvid u rezultate istraživanja pokazuje i da postoji snažna potreba da korporativna svrha bude u bliskoj korelaciji sa biznis strategijom kompanije, kao i da poseduje autentičnost koju interesne javnosti kompanije zahtevaju.

Prilikom predstavljanja rezultata istraživanja Mike Barry, direktor odgovornog poslovanja u kompaniji Marks & Spencer istakao je da „ne možete imati svrhu, ukoliko ona nije integrisana u strategiju vašeg biznisa“ kao i da CSR strategije treba da se transformišu u odgovorne poslovne strategije koje će biti u prvom planu svega što kompanije rade.

Iz ugla poslovanja u Srbiji, ostaje da razmislimo da li je korporativnu svrhu moguće implementirati u poslovnom okruženju ispunjenom izazovima na svakodnevnom nivou. Nadajmo se da jeste, a ukoliko nije, na nama je da takvo, podsticajno okruženje za poslovanje sa širom društvenom svrhom stvorimo.

Kompletnu studiju možete pogledati na sajtu agencije Chapter 4.

Autor teksta: Olivera Petrović

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!