Ivan Kordić, Chief Marketing Officer u kompaniji Shoppster, govorio je za Marketing mreža magazin o eCommerce tržištu u Srbiji i u kojoj meri je korisničko iskustvo
presudno kada govorimo o eCommerce platformama.
Sve je više marketplace kompanija u Srbiji. Poslednje istraživanje pokazuje da preko 59 odsto internet korisnika u Srbiji kupuje online. Kako biste ocenili stanje eCommerce tržišta u Srbiji u ovom trenutku, imajući u vidu ove činjenice?
Online trgovina u Srbiji neprekidno raste, a navedenom procentu doprinosi, i verujemo da će i dalje doprinositi nekoliko ključnih faktora – sve veće poverenje potrošača, svest o mogućnostima i udobnosti online trgovine, tehnološki napredak i rastuća konkurencija koja, opet, ukazuje na sve veću potražnju, a s tim u vezi ne smemo zanemariti ni omasovljenje i dostupnost kvalitetnog interneta širom gradova i naselja u Srbiji.
Zašto ipak i dalje zaostajemo za evropskim prosekom, koji je oko 85 odsto?
Ovde, takođe, imamo više “krivaca” – nedostatak eCommerce infrastrukture, od nerazrađene logistike do neujednačenog kvaliteta usluga, zatim kupovna moć stanovništva, ali i nedovoljno uspostavljeni pravni okviri i podsticaji, koji bi dali krila malim i srednjim preduzećima da uđu u digitalnu transformaciju. Inicijative za omasovljenje online plaćanja i digitalnih transakcija, takođe, bi bile od velike pomoći, ali ako zaista želimo da se približimo evropskom proseku, neophodne su dugoročne strategije na svim nivoima, kontinuirana ulaganja i angažovanje različitih društvenih i ekonomskih aktera.
Srbija, ali i region, i dalje su TV-centrična društva. Shoppster veoma uspešno uvezuje eCommerce i TV prodaju. Da li je budućnost kupovine ipak u sinergiji ova dva kanala?
Bitno je napomenuti da čak i velika, razvijena tržišta, poput SAD-a, predstavljaju dokaz da je sinergija eCommerce platformi i tradicionalnih kanala prodaje najzahvalnije rešenje kojim se možemo približiti široj publici i uštedeti joj najdragoceniji resurs – vreme.
Shoppster je sa puno razumevanja iskoristio vezanost našeg društva za televiziju, ponudivši publici rutine koje su poznate nama samima, kao kupcima – detaljne prikaze proizvoda, prednosti, testove uživo i TV lica koja se vode jasnom potrošačkom logikom. Možemo reći da smo, postavši pouzdan “proksi kupac”, spojili najbolje od oba sveta, a kupci nam to svakodnevno potvrđuju pozitivnim utiscima, zainteresovanošću i aktivnim učešćem u našem radu.
Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.
*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.