Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Komunikacije su upotpunile svet biznisa u svim njegovim aspektima!

Povodom konkursa Mark Awards (powered by PepsiCo), a kako bi dodatno promovisali njihove potencijale i uspehe, uradili smo seriju intervjua sa nominovanima za ova prestižna priznanja. Danas, za naš portal, govori Vanja Vagić, Corporate Affairs Manager UBBAI Region, MARS.

Kako danas merimo uspeh PR-a?
Otkad radim u komunikacijama, jurimo tu čarobnu formulu merne jedinice uspeha. To je deo u kome, moram priznati, zavidim kolegama iz prodaje, jer su njihovi rezultati transparentni i lako merljivi. Kada su u pitanju komunikacije, čak i u tom najtransparentnijem delu teško je prikazati (dokazati) koliki je naš doprinos povećanju prodaje.

Naravno, postoji i veliki broj merljivih efekata komunikacije koje često koristimo kao polazne tačke, poput vidljivosti u medijima, uticaju na prodaju, na reputaciju, privlačenje novih talenata..

Eksterna komunikacija je, naravno, najvidljivija i zato je vrlo često najzastupljenija u prikazu rezultata, ali iz moje perspektive i vrlo varljiva – nekada jedan članak u pravo vreme i na pravom mestu vredi mnogo više nego 150 objava koje nisu išle “pravo u metu”. Ne smemo zaboraviti ni jednaku važnost interne komunikacije, jer je radna atmosfera presudna, a zadovoljni i motivisani zaposleni su najbolji ambasadori kompanije.

Za mene, uspeh PR-a jedne kompanije ogleda se najpre kroz njenu reputaciju – on zavisi od ciljeva kompanije, vrednosti koje su u njenoj srži, ali i od zaposlenih. Kada ljudi prepoznaju da čvrsto verujete u vrednosti kojima se vodite i da su one sama suština svakog vašeg koraka kao kompanije, to znači da ste uspeli da prenesete najbitniju poruku.

Da li upravo komunikacija danas pravi razliku na tržištu?
Apsolutno! Svi smo svedoci činjenice da su različiti alati komunikacije upotpunili svet biznisa u svim njegovim aspektima – sve ono što su kompanije ranije radile, a bilo nam je nepoznato, sada imamo mogućnost da čujemo i vidimo. Pri tome, ne govorim samo o “promociji” kompanije kroz komunikacije, već o tome da se kroz dobru komunikaciju mogu prepoznati pozitivni primeri koji mogu i drugima poslužiti u praksi.

Primera radi, Mars oduvek ima iste principe, vrednosti i prakse u skladu sa njima, naročito u sferi radnih praksi, aktivnosti i ulaganja usmerenih ka zajednicama u kojima poslujemo i zaštiti životne sredine, ali sa njima su donedavno bili upoznati samo saradnici.
Kada eksterno komuniciramo o tome, vodimo se ovim principom – ako samo jednog čoveka ili kompaniju motivišemo da se zapita o tome šta bi mogao da promeni da bi nešto bilo bolje, ili utičemo da se uključi u akcije i bude deo rešenja, to je već veliki uspeh.

Tri ključna trenda u oblasti komunikacija u 2022.
Budući da živimo u svetu koji se iz dana u dan menja vrtoglavom brzinom, teško je izabrati tri trenda i reći da su baš oni ključni za uspeh u komunikacijama. Nemerljiva brzina razvoja tehnologije, društvenih mreža i stalna dostupnost informacija dovode do toga da je komunikacija danas važnija nego ikada, i da stalno treba tragati za njenim novim oblicima, trendovima i načinima kako ostati na visini zadatka. Više puta sam spomenula, ali mislim da je interna komunikacija u kompanijama često zanemarena, a ne bi trebala da bude, posebno kada govorimo o velikim kolektivima. U moru influenser marketinga, ljudi već polako gube poverenje, i mislim da više veruju iskustvu iz prve ruke, a tu su informisanost i zadovoljstvo zaposlenih najbitniji faktori.

Na koji uspeh u karijeri ste najponosniji?
U karijeri sam, definitivno, najponosnija na to što sam 2019. godine primljena u Mars Ambasador Program, u okviru kog sam volontirala u Indiji, u Centru za edukaciju o životnoj sredini. Zajedno smo razvijali program edukacije za učenike i studente na temu jednokratne plastike. Ovo iskustvo je nešto što se ne može opisati, već se mora doživeti i mogu slobodno reći da je značajno uticalo na mene i oblikovalo neke nove stavove, mišljenja i vrednosti.

MAP program je zasta jedinstven, omogućava zaposlenima da se aktivno uključe u programe društvene odgovornosti koje kompanija sa partnerskim neprofitnim organizacijama organizuje širom sveta. Našim zaposlenima pruža priliku da, kroz različite kulture, ljude i načine poslovanja prošire svoje vidike, istovremeno aktivno učestvujući i učeći o različitim izazovima s kojima se kao društvo suočavamo. Sa jedne strane, otići na potpuno drugi kraj sveta deluje kao veliki izazov, ali zadovoljstvo koje nastaje iz toga da nekim svojim znanjem ili veštinom možeš dati doprinos je nemerljivo.

Spisak svih nominovanih dostupan je na sajtu mark-awards.rs

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!