Komunikacija u poslovnom svetu – svi su na LinkedInu

Komunikacija u poslovnom svetu, zvuči ozbiljno, i bilo bi ozbiljno da se ovaj blog post piše 2001. godine. Danas, cela priča oko komunikacije je sasvim drugačija. Uz pojavu društvenih mreža, naša komunikacija se promenila. U vokabular su ušle reči poput “lajk”, “dislajk” i “sher”. Društvene mreže, iako u prvim oblicima kao news grupe i forumi, narasle su u velike sisteme za komunikaciju.
Plodno tlo za nešto prodati ili promovisati. Novo vreme donosi nove standarde. Vratimo se ponovo u 2001. godinu, da bi došli do nekog poslovnog kontakta, sve što ste trebali je nabaviti njegovu vizit kartu. Ona je bila ključ poslovnog kontakta, a njihova razmena na sastancima je ponekad izgledala vrlo smešno, kao da igramo Pokemon karte.
Danas kada idem na sastanak i završavam ga, ukoliko ljudi žele doći do mene, samo im kažem “Just Google me”. Dovoljno je upisati ime i prezime osobe i time doći do njegovih osnovnih kontakata poput profila na društvenim mrežama i e-maila. I tu dolazim do vrlo važne teme o kojoj bi se moglo posebno pisati, a to je online reputacija, odnosno, da li upravljate svojim profilima na pravi način i da li ste svesni kakve rezultate Google daje kada upisujete svoje ime i prezime. Najlakše rešenje je imati kvalitetan Facebook i Twitter profil, te urediti svoj LinkedIn profil, tako da barem prva 3 rezultata budu te društvene mreže, odnosno vaši profili. Naravno ne zaboravite i na Google+, možda nema toliko ljudi i nije aktivan kao Facebook, ali ga Google voli.
LinkedIn je postao standard u poslovnoj komunikaciji, većinom nakon sastanka ili predavanja koje održim, dobije i po nekoliko zahteva za spajanjem, većina poslovnih kontakata mi je na LinkedInu. Da je LinkedIn važan, dovoljno je reći da preko 80% poslodavaca pregledava LinkedIn profil i aktivno traži zaposlene, pa ukoliko nemate posao ili tražite bolju priliku, LinkedIn je ključ vašeg poslovnog razvoja. Ono što LinkedIn omogućava, a što vam ne omogućava offline svet je da stupite u kontakt s poslovnjacima iz celog sveta, bez da ste napustili svoju kancelariju. Što je naravno i vrlo poželjno u doba krize i štednje. Imam nekoliko prijatelja koji isključivo rade sa strancima, a do tih stranaca su došli upravo putem LinkedIn povezivanja. Naravno, spam je nedopušten, i to se oštro kažnjava, ali zato tražiti introduction preko treće osobe nije zabranjeno, na kraju, svi želimo biti predstavljeni i želimo da nas predstave. Kada već uredite i upotpunite svoj LinkedIn profil, tada nemojte zaboraviti na tu društvenu mrežu, povežite se sa svojim sadašnjim kolegama, prijateljima sa studija i iz škole, proširite svoju mrežu i postanite aktivni.
Aktivnosti na LinkedInu su vrlo zanimljive, najbolje je učlaniti se u lokalne grupe diskusije i naravno grupe koje su vam važne za posao s kojim se bavite. Na primer, ja sam znao na specijalizovanim LinkedIn grupama pronalaziti klijente/korisnike usluge koju sam prodavao. Ljudi su znali postaviti neko pitanje, ja bih im u konverzaciji pomogao, zatim bi se povezali i krenuli u privatnu komunikaciju. U većini slučajeva želeli su moje usluge i tada bi krenuli u poslovnu saradnju. Grupe su izvrsna stvar i danas ne znam kako bih bez njih, u radnom danu provedem i do sat vremena na LinkedInu, izvrstan je izvor informacija.
Poslovna komunikacija se promenila, rekao bih na bolje, jer više nema početnih strahova kakvi su bili pre nekoliko godina, svako je dostupan, od člana uprave i vlasnika do managera i zaposlenih. Do svih se može doći uz pristojnu i pristupačnu komnikaciju. Niko ne voli spamere, stoga budite oprezni kako pristupate, kako LinkedIn otvara vrata, tako ih može i zatvoriti, ponekad i trajno.

Autor: Željko Riha, savetnik za odnose s javnošću i društvene mreže
Izvor: Represent Communications


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

1 komentar

Komentari