Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Koje su to stvari koje svaki PR treba da zna pre komuniciranja sa novinarima?

Svakodnevni, prosečni novinarski posao sastoji se od nekoliko područja rada. Informisanje, kao osnovni zadatak svakog novinara, u prvom je planu, a sledi ga provera elektronske pošte. Budući da je svaki novinar ograničen prostorom u kojem piše, prikazuje ili emituje, zavisno o mediju, treba uzeti u obzir činjenicu da mora biti zapažen. Stoga prilikom slanja press materijala medijima obratite pažnju na zanimljiv naslov. Želite li privući novinara da u celosti pročita vašu objavu, sastavite dobar naslov. Tačno odredite što želite poručiti. Pošaljete li objavu za medije od nekoliko stranica, ostavićete utisak da niste sigurni koja vam je glavna tema i misao koju ste želeli preneti čitateljima.
Svakako biste se u svom poslu trebali orijentisati na upoznavanje novinara. Sastavite adresar u kojem ćete navesti medije za koji novinar radi, njegove pune podatke, kontakte te funkciju na kojoj radi. Posebnu pažnju obratite na područje rada. Potrudite se saznati što koji novinar preferira i koje ga stvari zanimaju, a to ćete najlakše saznati ako pratite tekstove, priloge, emisije novinara kojemu nameravate slati objavu. Na taj ćete način videti stil pisanja ili izražavanja, što možete iskoristiti prilikom slanja objave. Ako je moguće, pokušajte uspostaviti kontakt sa barem jednim novinarom iz svake redakcije jer ćete tako izbeći slanje objave svim novinarima u redakciji te smanjiti mogućnost da vaš tekst završi u otpadu. Prilikom slanja press materijala obratite pažnju na područje rada novinara kojemu šaljete materijale.

Česte zabune
Na primer, izbegavajte slanje objave o novom modelu torbice novinaru koji prati politička zbivanja. Nemojte preterivati sa proverom povratnih informacija tako što ćete svako malo ispitivati hoće li vaš tekst biti objavljen. Dovoljno je da jednom kontaktirate novinara kako biste proverili je li dobio vašu poštu te planira li objaviti njen sadržaj. Osim što omogućuje brzu izmenu informacija, elektronska pošta osigurava i naglašavanje važnijih poruka jer većina poslužitelja nudi opciju označavanja važnih poruka. Koristite tu opciju samo kada ne možete drugim putem kontaktirati novinara. Nakon nekoliko poslanih „važnih“ poruka novinari će izgubiti poverenje u njihovu stvarnu važnost. U trenutku kada poruka koju budete slali zaista bude važna, ona će se zasigurno smatrati običnom objavom jer ste zloupotrebljavali oznaku važnosti. Pre slanja proverite jeste li ostavili svoje kontakte kako bi vas novinari mogli kontaktirati zatreba li im neka informacija ili objašnjenje.

Preveliki dodaci
Bez obzira na ono što šaljete, obavezno sve podatke stavite u dodatak poruci (attachment). Izbegavajte pisanje u poruci elektronske pošte, gde ćete navesti samo kratak sadržaj te svoje podatke. Ako imate previše podataka koje šaljete, proverite još jednom koje su od tih informacija bitne. Uzmite u obzir da neće biti objavljeno sve što šaljete, stoga se potrudite u manji tekst složiti najbitnije informacije. Prilikom slanja fotografija obratite pažnju na to da fotografija odgovara tekstu te da je dodatak koji upotpunjuje celu priču. Napravite li to na navedeni način, nećete imati potrebe za slanjem desetak različitih fotografija istovremeno. Osim što ćete usporiti otvaranje elektronske pošte, poslaćete poruku da ni sami niste sigurni što vam je bitno i što biste komunicirali. Sve više se uz press materijale šalju i video zapisi. Šaljete li video zapis, nastojte da bude što zanimljiviji i po mogućnosti dinamičan. Desetominutne govore osoba na nekom sastanku ili konferenciji niko ne želi gledati. Ako je sadržaj strogo poslovan i niste ne možete napraviti dinamičan videozapis, ograničite se na najbitnije poruke i pokušajte napraviti kratku video reportažu.

Medijski rokovi
Uzmite u obzir, zavisno o kakvom je mediju reč, da postoje vremenski rokovi u kojima morate odmah delovati. Ako svoje press materijale ili objave ne dostavite na vreme, vaša vest stari i niko je neće želeti objaviti. Potrudite se biti aktuelni i „izveštavati odmah“. Većina događanja organizovana je po zadanom protokolu pa se otprilike unapred zna procedura. Sastavite osnovnu objavu za medije, a po završetku događaja dopunite je ili po potrebi izmenite.

Izvor: Gde investirati

OGLAŠAVANJE

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!