today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Know-How…Know-Wow

Hiljade knjiga ispisane su na temu liderstva i menadžmenta i u njima se, između ostalog, ističu suštinske razlike između uloga lidera i menadžera. Svima je jasno da su te uloge veoma različite, ali nije baš svima jasno da su obe podjednako važne za uspeh jedne organizacije. Često se preteže na jednu ili drugu stranu, što na kraju kvari balans i može dovesti do „skretanja” na pogrešan put.
U osnovi njihovih uloga jeste da su lideri zaduženi da kreiraju potrebnu promenu da bi se iskoristile nove mogućnosti ili izbegle ozbiljne opasnosti, a menadžeri su kroz određene procedure, sisteme i metode zaduženi da osiguraju stabilnost i efikasnost neophodnu da se biznis uspešno odvija.
Lideri su prevashodno zaduženi za razvoj, a menadžeri za stabilnost. Jednostavnije rečeno, lideri donose efektivnost, a menadžeri efikasnost.
Obe uloge podjednako su važne. Lideri daju viziju, pravac i direkciju, svojim primerom motivišu i inspirišu sve oko sebe, unose energiju u sve što rade, stvaraju snažan kompatibilan i motivisan tim, dok menadžeri organizuju i implementiraju ono što je zacrtano i dogovoreno na najefikasniji mogući način. Da nema lidera organizacija se ne bi menjala, a da nema menadžera, morali bismo da izmišljamo točak svaki dan. Menadžer radi u sistemu, a lider radi na sistemu.
Lider svoj uticaj širi ličnim primerom i stvaranjem odnosa poverenja među svojim ljudima, a tek onda mentorstvom i savetima. Menadžer svoj autoritet gradi pre svega na stručnoj ekspertizi i organizacionim sposobnostima.
Menadžerima je osnovni alat mapa, a liderima kompas. Mapa obezbeđuje opis teritorije, a kompas obezbeđuje viziju i direkciju. Kad je teritorija jasna, onda je važno imati veoma detaljne mape, a kada se teritorija često menja, kompas je mnogo potrebniji. Šta ove dve funkcije suštinski donose jednoj organizaciji, može da se opiše u jednoj rečenici. Menadžeri obezbeđuju Know-How, a lideri Know-Wow!

Autor teksta: Miša Lukić, predsednik Upravnog odbora Publicis grupe Srbija
Izvor i foto: Market Network

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!