Pitali smo članove žirija za dodelu nagrada KAKTUS 2019 – kako najbolje pripremiti prijavu i na šta će obratiti najviše pažnje prilikom ocenjivanja radova? Slobodan Jovanovic Coba, Creative Director & Founder dizajn studija Coba & Associates, rekao je…
Slogan ovogodišnjeg festivala KAKTUS 2019 je „Make room for a new BLOOM“, a bavimo se pored talenata, i inovacijama. Šta karakteriše inovativnu kampanju? Koliko su, po Vašem mišljenju, inovacije česte u kreativnoj industriji u Srbiji?
Inovacija je postala previše česta reč u kreativnim industrijama. Poprima razmere koje je reč Brend imala pre par godina i to joj svakako umanjuje vrednost. Za stvarne inovacije je potrebna velika kompanija sa ozbiljnim budžetom i idejom koja predstavlja „game changer“-a. Da li smo mi tržište sposobno za stvarnu inovaciju? Mislim da nismo. Slaba privreda, needukovani potrošači, nezainteresovano društvo koje ima prioritete koji nemaju mnogo veze sa kreativnim industrijama i našim radom, ne predstavlja tlo pogodno za stvarnu inovaciju. Više su u pitanju stilske figure koje su iz drugog ugla rešile izvesne probleme koje kompanija koja ulaže u promociju i komunikaciju postavlja pred agencije. Treba se fokusirati na što kvalitetniju produkciju dobrih ideja kojih zaista ima mnogo i komunikaciju baziranu na emocijama kroz što širi broj kanala.
Savet za sve one koji žele da prijave radove za nagrade KAKTUS 2019 – kako najbolje pripremiti prijavu i na šta ćete obratiti najviše pažnje prilikom ocenjivanja radova?
Ne postoji formula. Prezentacija sopstvenog rada je jako bitna. Može da donese dodatni emotivni podstrek da se uđe u ideju i treba da podstakne konverzaciju o sveukupnom kvalitetu. Bitno je da vidim da li se poštuje klijent kao i potrošač s jedne strane, a s druge strane odnos agencije prema sopstvenom radu.
Pored navedenog, ono što će biti kriterijumi po kojima ću gledati su i sledeći paramerti:
Pod jedan – da li je ciljna grupa dobro targetovana.
Pod dva – ideja i copy
Pod tri – nivo zanatske umešnosti i detalji
Pod četiri – produkcijski dometi.
********
Novina u okviru ovogodišnjeg konkursa za nagrade KAKTUS 2019 su nove kategorije, među kojima je i Pojedinačni radovi – EXECUTION (Dizajn i Produkcija) – kategorija koja slavi umetnost realizacije, a u gde će prijavljeni projekti morati da pokazu svoje umeće produkcije izvanrednih rešenja koja, zahvaljujući novim, kreativnim tehnikama i veštinama, dovode do inovativne realizacije ideja.
Prijave za nagrade KAKTUS 2019 otvorene su do 20. septembra, a sve informacije o konkursu i Pravilnik možete pronaći na sajtu https://kaktus.rs/
Nagrade će biti svečano dodeljene na petom, jubilarnom, Festivalu integrisanih komunikacija – KAKTUS 2019, koji će biti održan 29. i 30. oktobra u Madlenianum Opera & Theatre, pod sloganom „Make room for a new BLOOM“.