Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Kako su poslovale PR agencije u 2011?

U grupaciji agencija za javne odnose, zavidan rast beleže „Executive“ i „Leon Olaf&McAtter“, i po osnovu ostvarenog poslovnog prihoda, i po ostvarenoj neto dobiti i po porastu broja zaposlenih, objavio je časopis „Taboo“ u analizi privremene rang-liste prvih deset agencija za javne odnose. Dok je „Executive Group“ siguran drugi, dotle je „Leon Olaf&McAtter“ napredovao za jedno mesto na rang-listi i ima čvrstu treću poziciju. „Web Dowse“ je agencija koja ostvaruje kontinuirani godišnji rast, navodi se u izveštaju.
Imajući u vidu vlasničku i organizacionu transformaciju agencije „McCann Erickson Public Relations“, koja je napustila „McCann Group“ i sada posluje pod novim imenom „Represent Communications“ (koja je trenutno prva), naslućuje se mogućnost određenih promena na rang-listi uspešnosti. Čak sedam agencija među prvih deset rangiranih u 2010. godini zabeležilo je smanjenje poslovnog prihoda; šest smanjenje neto dobiti a, prvi put, među prvih deset imamo i agenciju koja je poslovala sa gubitkom. Dve agencije spadaju u veće. Druge dve zapošljavaju više od deset. Sve ostale su na jednocifrenom broju radnika.
Paradoksalno zvuči da je smanjen poslovni prihod prvih deset agencija (–3,2 odsto), da je opala neto dobit (–11,4 odsto) a da je zabeležen porast broja zaposlenih (+ 6,6 odsto). Možda je u pitanju struktura zaposlenih, da usluga Press Clipinga postaje značajnija. Možda? Izuzev prve dve – najveće agencije koje su zadržale svoje pozicije na rang-listi i međusobne promene redosleda treće i četvrte plasirane, ostalih šest agencija značajno je „pretumbalo“ svoje rangirane pozicije. Kako je navedeno u analizi, ne postoje saznanja o strukturi i kvalifikovanosti zaposlenih, ne samo u ovoj grupaciji već uopšte na tržištu marketinških usluga u Srbiji, pogotovu na strani prodavaca. Možda bi se iz te korelacije mogao izvući zaključak o stepenu funkcionalnosti zaposlenih i moguće primene svetskih tokova. Takođe, možda je i problem u profilu obrazovanja zaposlenih na poslovima informisanja, publiciteta i razvoja javnih odnosa. Možda se tu krije kvaka 22 kad je reč o načinu naplate svojih – manje ili više – profesionalnih usluga i njihove tržišne verifikacije.
Ilustracije radi: poslovni prihod po zaposlenom u 2011. godini iznosio je 4.682.590 dinara. Godinu dana ranije to je bilo 5.111.603 dinara, tj. smanjenje je za osam procenata. Neto dobitak po zaposlenom iznosio je oko 690.000 dinara. Godinu dana ranije – preko 837.000. Pad je dvanaest procenata. Generalno, politika nagrađivanja je nepoznanica. U 2010. godini kretala se od 11.625 do 109.597 dinara po zaposlenom na mesečnom nivou. Među prvih deset, od 20.329 do 107.673 dinara. To su prosečne plate po agencijama.

Izvor: e-Kapija

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!