Kako raditi na reputaciji jedne kompanije?

„Veoma je važno da postoji usaglašenost između reči i dela. U 21. veku sve se lakše uočavaju nedoslednosti između rečenog i urađenog, a kroz društvene medije informacije se prenose velikom brzinom. Zato se mora voditi računa o tome da se izgradi, neguje i održi pozitivna reputacija kroz brojne aktivnost, komunikaciju vrednosti i kontinuiran kontakt sa javnošću,“ kaže za Bizlife Jelena Kovačević, izvršna direktorka Represent Communications odgovarajući na pitanje zašto je menadžment reputacije važniji danas nego ikad do sad.
Glavni elementi reputacije su svest javnosti o vama, prepoznatljivost, poverenje i kvaliteti sa kojima vas povezuju. Ona je najvažnija nematerijalna vrednost jedne kompanije. Reputacija nije samo šta drugi ljudi pričaju o kompaniji, nego je funkcija i rezultat svega što kompanija radi – interno i eksterno.
„Brend kreira percepciju javnosti o nekom proizvodu i daje obećanje, a reputacija je ono što ljudi misle o vama kada se upoznaju sa vašim radom i uticaj koji to znanje ima na njihove odluke: da kupe vaš proizvod, investiraju u vaše projekte ili kompaniju koju predstavljate, rade sa vama i za vas,“ kaže Kovačević i dodaje „Kompanije razumeju da reputacija nije samo “šminka” već da je ona prava samo kada su reči usklađene sa delima. Kompanije poput Represent Communications, kroz čitav spektar komunikacijskih i konsalting usluga su tu da pomognu klijentima da pozitivne elemente i vrednosti njihove kompanije efektivno komuniciraju i implementiraju, kako prema eksternoj javnosti tako i prema svojim zaposlenima. Veoma dobro znamo da je reputacija krhka i delikatna stvar i da su potrebne godine, nekad i decenije, da se izgradi dobra reputacija, a samo jedan dan da se ona pokvari.“
U današnje vreme, veoma je lako proveriti da li neko radi ono što priča, a ako se radi samo o priči bez realizacije, onda reputacija odmah biva narušena. Povratak dobrog glasa je tada veoma težak, ali i izazovan zadatak. „Bili smo uključeni i u takve projekte, kada su nas klijenti angažovali da pomognemo da povrate dobru reputaciji. Važno je znati da reputacija nije isključivo zadatak ljudi koji se bave komunikacijom, samo je komunikacija ta gde se najbrže vide nedoslednosti, koje javnost po pravilu surovo kažnjava.“
Društveni mediji su uspeli da za kratko vreme promene način rada i agencija i samih medija, jer su informacije učinili dostupnim velikom broju ljudi gotovo istovremeno kada se nešto dešava. Tako je reputacija dobila na značaju, jer su svi izloženi stavu javnosti i imaju mogućnost da taj stav podele sa drugima. U tom kontekstu, reputacija postaje najvažnija vrednost svake kompanije. „Gledano iz ugla PR agencije, društveni mediji su nam nametnuli drugačiju dinamiku, omogućili su nam nove izvore informacija i danas mozemo da kažemo da posao PR profesionalca zaista traje 24 sata,“ kaže Kovačević. „Svedoci smo da čak i novinari preuzimaju veliki broj priča i tema od društvenih medija. Postoji čitav spektar novih komunikacijskih tehnologija i alata koji mogu da se iskoriste za izgradnju pozitvne slike o kompaniji ili pojedincu i za efektivnu direktnu komunikaciju sa javnošću. Nije slučajno da se među 50 najuticajnijih kompanija sa najboljom globalnom reputacijom nalaze većinom kompanije koje se bave novim tehnologijama, poput kompanija Facebook, Twitter i Apple. Iskreno verujem da je budućnost komunikacija u digitalnim medijima. Zapravo, našu budućnost i stav prema životu će sve više kreirati društveni mediji i internet, jer oni imaju dominantan uticaj na kreiranje željenog modela življenja, koji kasnije postaje inspiracija velikom broju ljudi.“
Jelena Kovačević kaže da njena kompanija uvodi svetske trendove na naše tržište i da ih implementira u svoje poslovanje. Jedan od primera je nastavak saradnje sa svojim partnerima, pa je i ove godine Represent Communication ekskluzivni partner događaja “The Corporate Communications Experience 2” koji okuplja najuticajnije stručnjake koji se bave komunikacijama koji nam dolaze iz Evrope i Amerike. Prateći najnovije trendove, ove godine formiran je i nov sektor koji se bavi međunarodnim odnosima i ima za cilj da se pozabavi i međunardnom scenom, primenom najviših profesionalnih standarda koje primenjujemo u našem poslovanju.

Intervju u okviru portala Bizlife


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari