today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Kako napraviti dobru mobilnu strategiju?

U 2016. godini, kvalitetna i dobro integrisana mobilna strategija postaje nužan segment svakog marketinškog miksa. Pitanje je kako osvojiti mobilne korisnike.

Napretkom tehnologije sve se više nameće nužnost razmatranja i uključivanja mobilnih strategija u digitalni marketinški miks. Već tokom 2015. godine dogodio se preokret u načinu kako korisnici pristupaju internetu. Mobilni promet, odnosno broj korisnika koji pristupaju internetu s mobilnih uređaja, pretekao je broj korisnika koji internetu pristupaju sa svojih desktop računala, dok je Google, kao najveći svetski pretraživač, započeo sa penalizacijom web-stranica koje nisu prilagođene za pregled mobilnim uređajima.

Pri kreiranju dobre mobilne strategije ne sme se pribeći brzim i jednokratnim rešenjima, već je potrebno započeti korak po korak od ishodišta, tačnije od ishodišta vaše digitalne prisutnosti – web-stranice. Još donedavno najvažnije pitanje svih mobilnih strategija bilo je mobilna web-stranica ili mobilna aplikacija.

Na početku razvoja pametnih telefona dogodio se procvat razvoja mobilnih aplikacija kompanija svih veličina i vrsta delatnosti. Aplikacije su većinom pružale iskustvo pretraživanja i pregleda istog sadržaja koji se nalazio na internet odredištima tih kompanija, i to bez obaveznog pristupa internetu. Povećanjem brzina i lakoće pristupa internetu i putem mobilnih uređaja ta je prednost mobilnih aplikacija polako postajala suvišna, pa su se kompanije okrenule razvoju mobilnih aplikacija koje će korisnicima pružati jedinstveno iskustvo, odnosno sadržaj posebno kreiran za mobilne aplikacije.

Web-stranice prilagođene pregledu putem mobilnih uređaja danas pružaju jednostavno iskustvo konzumiranja i učitavanja sadržaja s tehnologijama koje su kompatibilne sa svim dimenzijama i vrstama zaslona bez obzira na to radi li se o uređajima koje pokreće Android, iOS ili neki drugi operativni sustav.

Prednosti i mane mobilnih aplikacija:

  • pristup aplikaciji bez internet veze
  • dizajn prilagođen pametnim uređajima
  • sadržaj koji će privlačiti korisnike na učestalo korištenje
  • zagušenost velikim brojem mobilnih aplikacija koje pružaju slične sadržaje
  • skup razvoj za sve dostupne operativne sisteme
  • ograničenost pametnih uređaja u smislu prostora za aplikacije.

Prednosti i mane mobilnih web-stranica:

  • brzo učitavanje bez obzira na vrstu internet veze
  • jednostavnost u razvoju i nadogradnji sadržaja
  • dostupnost bez obzira na operativni sistem koji koristi pametni uređaj
  • lošije korisničko iskustvo u odnosu na mobilnu aplikaciju
  • nužnost pristupa internetu
  • nužnost prilagođavanja velikom broju uređaja s različitim veličinama zaslona.

Kako biste odabrali kvalitetnu polaznu tačku vaše mobilne strategije, potrebno je razmotriti prednosti i mane oba pristupa, ali i dobro poznavati ciljeve poslovanja te vaše korisnike.

Sledeći korak u razvoju kvalitetne mobilne strategije je približavanje vašeg sadržaja mobilnim korisnicima putem mobilnog marketinga, odnosno oglasa prilagođenih pametnim telefonima. Mobilni marketing zahteva prilagođavanje oglasa za male zaslone uređaja, kreiranje kratkih i jednostavnih poruka i poziva na akciju koja će, uz minimalne korake, od korisnika zahtevati jednostavan i minimalni trud.

Istraživanja pokazuju da mobilni oglasi imaju oko pet puta bolje rezultate od desktop oglasa, no potrebno je dobro razmisliti gde se nalaze vaši mobilni korisnici, kako se ponašaju dok pristupaju internetu sa svojih pametnih uređaja, koji su im interesi i druge važne odrednice koje određuju vaše digitalne persone.

Više informacija pročitajte na sajtu Jasno & Glasno.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!