Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Preporučujemo

Kako napisati naslov koji će privući pažnju čitalaca?

Napisali ste odličan tekst na blogu ili svojoj internet stranici, ali ostaje vam jedan ključan zadatak – privući pažnju čitalaca. Naizgled najjednostavnije, to ćete učiniti dobrim naslovom, jer u većini slučajeva on je prvi tekstualni element koji će primetiti posetioci internet stranice ili korisnik društvenih mreža. No to nije tako lako kako se na prvi pogled čini.

Pri kreiranju naslova nužno je pripaziti da on ne zavarava čitaoca, odnosno sugeriše informaciju koja ne postoji u tekstu. Da, govorimo o clickbaitovima koji su danas u vremenu društvenih mreža česti i omraženi, pa ih svakako izbegavajte ili smanjite na razumnu meru, pogotovo pišete li profesionalni blog. Međutim, to ne znači da naslov mora biti generički i neatraktivan. Naprotiv!

​​​Znajte ko vas čita​​
Prilikom osmišljavanja naslova, kao i prilikom pisanja teksta, potrebno je znati ko vas čita. Drugim rečima, treba da znate koja je vaša ciljana publika. To konkretno znači da u naslovima koristite pojmove i izraze koji bi mogli zanimati vaše čitaoce, odnosno spadaju u oblast njihovog profesionalnog ili privatnog interesa. Izdvajamo primer naslova – Od pina do kupovine: 5 brendova koji znaju kako koristiti Pinterest. Svako ko se bavi društvenim mrežama i sadržajnim marketingom dobro zna što je Pinterest i šta predstavlja izraz “pin”, a iz naslova je jasno da tekst donosi primere kompanija koje su se usavršile u korištenju popularnog društvenog fotoservisa. Isto tako, naslov čitaocu sugeriše i da bi na tim primerima mogao naučiti nešto korisno, što je dodatan okidač za klik.

​​​Promislite o poruci koju šaljete​​
Napisali ste članak s korisnim savetima koji će rešiti neki problem ili nedoumicu? Neka to čitaocu bude jasno odmah u naslovu. Pritom je bitno nedvosmisleno poručiti šta ga čeka u tekstu, ali i privući ga izrazima: “šta”, “kako”, “zašto” i sl. Na primer, naslov – Kako napraviti dobru infografiku čitaocu jasno poručuje šta može očekivati od sadržaja. Isto vredi i za tekstove “edukativnog” karaktera – naslovi – Šta je remarketing i zašto je važan? ili Kako brendovi biraju ciljanu publiku? šalju konkretnu poruku publici o čemu se u tekstovima radi i da će u njima pronaći odgovore na postavljena pitanja, a time i rastu šanse da će privući njihovu pažnja. Drugim rečima, čitaocima putem naslova pošaljite poruku da će u tekstu naučiti nešto korisno. Naravno, vi se morate pobrinuti da članak ne izneveri čitaoce.
Ponekad nije loše ni malo “pooštriti” tvrdnje u naslovu i uvesti dašak kontroverze, pogotovo delite li članak na društvenim mrežama na kojima ionako vlada ogromna borba za privlačenje pažnje. Zapitajte se samo koji od ovih naslova u vama pobuđuje veće zanimanje: Kako brzo izgubiti publiku na društvenim mrežama ili Kako zadržati publiku na društvenim mrežama?

​​​Ubacite brojke​​
Brojka u naslovu bez sumnje stvara određeni psihološki efekt, jer naš mozak jednostavno tako funkcioniše. Osim što “razbija” slovni sadržaj naslova, brojka pruža i specifičnu informaciju o sadržaju, strukturi, ali i veličini teksta. Zamislite naslov 6 stvari koje radi community menadžer bez brojke! Sigurno vam deluje pomalo nedefinisano i nimalo atraktivno. Brojka čitaocu sugeriše da se iza naslova krije pregledan i organizovan tekst, što je u užurbanom mrežnom okruženju vrlo važno. Ne manje bitno, naslovi koji sadrže brojke takođe su dobar način za privlačenje pažnje na društvenim mrežama!

​​​Budite (ponekad) malo tajanstveni
Premda ovaj savet deluje oprečno prethodnima, ponekad je sasvim u redu privući pažnju naslovom koji više skriva nego otkriva. Naravno, sve zavisi o tome da li tema članka prikladna za naslove koji se tako “poigravaju” s publikom. Uoči ovogodišnje dodele najprestižnije filmske nagrade na našem blogu smo objavili tekst pod naslovom A Oscara za content marketing dobija…, koji je rezultirao vrlo dobrom čitanošću. Osim same aktuelnosti teme, razlog tome sigurno je i naslov koji jednostavno mami čitaoca da otkrije ko su “pobednici” i kakve veze taj sadržajni marketing uopšte ima s pozlaćenim kipovima. Ne treba posebno isticati i da famozne tri tačkice u nama često stvaraju određen psihološki efekt jer sugerišu da nas iza naslova čeka zanimljiv nastavak nečega što nam je u startu privuklo pažnju.

Razmišljate o SEO-u​​
Pisati tekst za internet danas je gotovo nezamislivo bez barem usputnog razmišljanja o optimizaciji za pretraživače, pri čemu bi naslovi najpre trebali biti konkretni, informativni i sažeti. Bitne informacije pritom je potrebno navesti na početku naslova jer Google u rezultatima pretraživanja prikazuje prvih 65 znakova, a ostalo će se pretvoriti u “tri tačkice” koje u ovome slučaju nisu poželjne. Drugim rečima, imate li duži naslov, ključne pojmove navedite negde na početku. Na primer, u naslovu teksta Generacija Y: Kako dopreti do (budućih) influencera naslov započinje upravo ključnom reči “generacija Y”. Naravno, za uspešnu poziciju na pretraživačima potrebno je pridržavati se i niza drugih SEO smernica za oblikovanje teksta i optimizaciju stranice, no to je već jedna druga i duga priča.

Autor teksta: Tomislav Hrastovčak
Izvor i foto: Jasno & Glasno

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!