Iako imamo još vremena do 2023. godine, verujem da već sada možemo da naslutimo u kom pravcu će se event industrija razvijati u mesecima koji su pred nama.
Na promene koje su se desile u oblasti organizacije događaja neosporno je uticala globalna pandemija. Pa ipak, ne bih rekao da u tome ima nečeg lošeg jer smo zahvaljujući okolnostima uvideli da je neke stvari moguće uraditi i drugačije, a da rezultat bude, ako ne još bolji, onda sasvim sigurno efektniji i sveobuhvatniji.
Kada govorimo o budućnosti event industrije, predviđa se da će se ona tokom 2023. vratiti “u normalu”. Međutim, vođeni iskustvom iz prethodne dve godine, evidentno je da će hibridni događaji nastaviti da budu u fokusu, iliti, da će upravo oni biti “novo normalno”.
Iako je istina da live događaji imaju posebnu draž koju je teško nadomestiti online, glavna prednost kombinacije ova dva tipa događaja jeste mogućnost da dopremo do šire publike bez obzira na geografsku ili vremensku razliku. Naši klijenti, ali i publika, prilično dobro su prihvatili hibridne događaje koji su se pokazali kao najefikasniji i najefektniji, naročito u regionu.
Nova, moderna rešenja uvek su zanimljiva i privlačna, a u ovom slučaju moramo naglasiti i momenat fleksibilnosti i mogućnosti za eksperimentisanje – postoji zaista mnogo načina da iskombinujete virtuelno i uživo kako biste dobili jedinstveno i neponovljivo iskustvo.
Sadržaj je ključni element svake oblasti marketinga, pa tako i eventa, no, zanimljivo je da ćemo u budućnosti viđati sve više događaja koji fokus stavljaju na iskustvo, a ne na sadržaj. Naravno, on je i dalje bitan, ali nije priroritet – izuzetno je važno da događaj ima svrhu i dodatnu vrednost.
Ovo je još jedan način da event timovi iskažu kreativnost i svojim klijentima, ali i publici, pruže zabavno, a značajno iskustvo koje će se pamtiti i koje će na mnogo bolji način preneti željenu poruku. Interakcije, aktivacije, nagradni zadaci i izazovi, aukcije, testiranja, samo su neke od mogućnosti da svoje događaje podignete na viši nivo i izdvojite se od konkurencije, a sve u skladu sa samim brendom.
Xiaomi x Smartpoint
U narednom periodu, u event industriji primetan će biti još jedan trend, a to su tematski događaji. Predavanja, ali i sve one “vannastavne” aktivnosti trebalo bi izgraditi oko određene teme koja može biti u vezi sa klijentovom oblasti rada i generalnom svrhom eventa, ali možete otići i korak dalje i osmisliti nešto potpuno drugačije.
Uprkos poboljšanju na globalnom planu, event industrija će nastaviti da se razvija pod uticajem pandemije virusa COVID-19. Čak, sasvim je izvesno da se nikada nećemo u potpunosti vratiti na staro, te da ćemo zadržati pristup u organizaciji kom smo morali da pribegnemo da bismo prevazišli novonastale okolnosti i izazove.
Pandemija je promenila način na koji radimo – nisu samo događaji postali hibridni, već i naša radna mesta. U skladu sa tim, kada se biznis menja na ovaj način, neophodno je da se promeni i svaki njegov segment.
Check Point x Smartpoint
Hibridni događaji, u kombinaciji sa temom oko koje će se isplanirati celokupan event i iskustvima koja će na adekvatniji način preneti poruku i trajnije ostati u sećanju ciljne grupe, zapravo su jedina moguća budućnost ove industrije. Zato, ne plašite se da budete slobodni i kreativni – ako budete otvoreni za nove trendove i osvajanje novih teritorija, ako umete da se prilagodite okolnostima i iz svake situacije izvučete najviše što možete, uvek ćete biti jedan korak ispred.
Za Marketing mrežu tekst napisao: Uroš Mitić, Marketing Team Lead, Smartpoint Adria