today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Još jedna dobra godina za tržište marketinških komunikacija u Hrvatskoj!

REGION – Nakon uspešne 2016., hrvatske agencije za tržišno komuniciranje uglavnom će i ove godine završiti s dobrim rezultatima, uz nastavak rasta prihoda i dobiti. Teško je reći koliko ukupno vredi to tržište, koje je podeljeno na više segmenata. Tako o vrednosti PR tržišta ne postoje podatci, ali ako se uzme u obzir da je deset vodećih PR agencija prošle godine ostvarilo ukupan prihod od oko 100 miliona kuna, stručnjaci procenjuju taj sektor vredi oko 300 miliona kuna.

Prema podacima Hrvatske udruge za odnose s javnošću (HUOJ) kao krovnog udruženja koja okuplja PR stručnjake, u Hrvatskoj se odnosima s javnošću aktivno bavi nekoliko stotina profesionalaca, koje je HUOJ od 2014. počeo da sertifikuje. Zatim, niz agencija za tržišno komuniciranje bavi se zakupom oglasnog prostora a koji je u 2016. – prema podacima Hrvatskog udruženja društava za tržišno komuniciranje (HURA) iznosio 1,5 milijardi kuna. Prema rezultatima zvanične procene HURA Media AdEx-a koja je posljednji put rađena za 2016., u zakup oglasnog prostora na vodećim medijima uloženo je sveukupno 1.49 milijardi kuna, što je bio porast od 2,8 posto u poređenju sa 2015. Ti podaci ne uključuju kreativu, produkciju i specijalne formate, za koje ne postoje zvanična istraživanja.

Pritisak regulatora
Uz nastavak rasta u internet oglašavanju i sveukupan rast na nivou svih kanala, poslednjim Media AdEx-om zabeležen je i porast ulaganja u televizijsko oglašavanje i ulaganja u spoljno oglašavanje. Negativan trend pada ulaganja u štampu i radio prisutan je od 2015., a prošle godine je zabeležen pad od osam posto za štampu, te pad od dva posto za radio. S obzirom na udeo pojedinih vrsta komunikacijskih kanala u sveukupnoj investiciji, još uvek dominira televizija s udelom od 51 posto, a sledi štampa sa 17 posto i internet oglašavanje sa 14 posto. U vreme povećanog pritiska regulatora na industriju oglašavanja, objavljeni su rezultati izveštaja koje je naručila Svetska federacija oglašivača i sproveo Deloitte.

U izveštaju se navodi da jedan evro uložen u oglašavanje generiše dodatnih sedam evra za BDP, a iznos uložen u oglašavanje u 2014. činio je 4,6 posto sveukupnog BDP-a EU. Oglašavanje stvara radna mesta – njih 5,8 miliona, odnosno 2,6 posto ukupnih radnih mesta u EU. Ono takođe omogućava visokokvalitetne poslove, jer prosečna bruto dobit u sektoru medija i oglašavanja iznosi 34.000 evra, dok je prosek u EU 22.000 evra. Zatim, oglašavanje podstiče tržišno takmičenje i inovaciju te finansira medijske i internet usluge. A što se tiče odnosa agencija za tržišno komuniciranje i medija, treba naglasiti da 75 posto radijskog i 40 posto TV prihoda dolazi upravo iz oglašavanja. Uz ekonomske činioce, doprinos ove industrije vidljiv je i u širem društvenom segmentu s obzirom na to da građanima EU-a daje pristup vestima, zabavnim sadržajima i komunikacijskim alatima za nisku cenu ili besplatno.

Autor teksta: Saša Paparella
Izvor: poslovni.hr

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!