Patrik Schober, Managing Partner u PRAM Consulting (Češka) i keynote speaker na forumu IZAZOV 2021, za Marketing mrežu govori šta su najveći izazovi PR industrije u ovom trenutku i da li se očekuje povećanje investicija u narednih pet godina.
Koji su najveći izazovi za PR industriju u 2021. godini? A šta je sa prilikama?
Najveći izazov je istovremeno i najveća prilika i zove se kancelarija izvršnog direktora. Ako budemo u mogućnosti da razgovaramo sa izvršnim direktorima ili generalno sa manadžmentom kompanije i dostavimo im brojke i poruke koje će razumeti, oni će nas saslušati, što znači da moraju da shvate vrednost komunikacija koju donosimo njihovim kompanijama. Ako to razumeju, onda će više i ulagati u komunikacije. Prva stvar koju moramo da uradimo da bismo ispunili ovaj izazov jeste da edukujemo menadžment o značaju komunikacija, a istovremeno moramo i mi da razumemo, odnosno da se edukujemo o tome šta menadžment vidi kao vrednost za svoju kompaniju.
Da li će se investicije u PR povećati u narednih pet godina? I zašto?
Različiti izveštaji kažu da će se ulaganja u komunikacije generalno povećati u narednih pet godina. Pitanje je koliko, jer situacija sa Covidom sve menja i svako trenutno predviđanje samo je nagađanje. Pozitivan sam i verujem da je Covid-19 pomogao industriji komunikacija da pokaže svoje snage, pa će menadžment biti spreman da uloži više. U isto vreme pošteno je reći da će menadžment više razmišljati o različitim kampanjama uz upotrebu svih mogućih komunikacionih kanala i alata.
Šta je sledeća velika stvar u PR industriji?
Definitivno će svi PR menadžeri biti više posvećeni analizama, koristeći big data i AI kako bi bolje razumeli ciljnu grupu i objasnili ishode komunikacionih kampanja.