today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

#izazov2021: Dobiti pitch jedna je stvar, izgraditi dugoročno partnerstvo sasvim druga!

Nevena Kurtović, Managing Director agencije Fusion Communications i moderator panela „Pichvajz“ na forumu IZAZOV 2021, govori za Marketing mrežu o pitch procesima i da li je besplatan pitch zaista besplatan.

Da li je besplatan pitch zaista besplatan? Trebaju li agencije da izbegavaju učešće na pitchevima?
Pitchevi su u našoj industriji postali izvor legendarnih priča. Od onih gde klijent zameni dugogodišnje ideje, do onih gde se ne odluči ni za jednu agenciju pa do niza zanimljivih anegdota koje se prepričavaju i prenose sa generacije na generaciju.

Pitcheve svi posmatramo kroz svoju prizmu. Agencije imaju svoj ugao gledanja na isti, a klijenti pak svoj. Mislim da je važno da se stavimo u ulogu suprotnu našoj. Postoji razlog što kompanija pičuje – važno je da znamo šta je tema pitcha; redovan, nezadovoljstvo, ispitivanje tržišta… Kada to sagledamo, možemo ući u pitch proces sa bistrijom slikom kako postupati.

Iako na našem tržištu (ali i na mnogim drugim) učešće na pitchevima nije plaćeno, agencija fakat utroše vreme i resurse, pa u tom smislu nije besplatno. Međutim, sa druge strane ima niz razloga zbog kojih agencija treba da se odluči da izađe na pitch koji za njih predstavlja profesionalni izazov. Svaki pitch koji je profesionalno sproveden treba da bude novi izazov za agencije da testiraju i vežbaju svoje strateški i kreativne mišiće, kao i da razmišljaju ‘out of the box’ ili makar da izađu van svog svakodnevnog posla. Na kraju procesa, važno je sagledati kako je šta rađeno i uraditi dobru analizu za buduće projekte.

Kako se tokom pitch procesa prepoznaju partneri?
Mislim da se osim samog sadržaja koji se predstavi potencijalnom klijentu, hemija koja se desi između agencije i klijenta ona koja može da prevagne. Uvek znamo kada smo na nekoga ostavili dobar utisak ili kad je ta hemija ‘proradila’. To je kao i u svim odnosima, baza potencijalnog partnerstva koje se kasnije, uz zajednički rad, gradi i održava godinama.

Jako je važno da to što pričamo zaista možemo i da isporučimo. Uvek volim da kažem da je bolje obećati koliko možeš, a uraditi više nego da gradimo lažne kule i gradove koje se posle brzo sruše. To gradi nepoverenje ne samo prema jednoj agenciji nego generalno na tržištu. Dobiti pitch je jedna stvar, izgraditi dugoročno partnerstvo sasvim druga. Pobeda u dobijanju pitcha je kratkog daha, ako nemamo ovo drugo na umu.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

3,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!