Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Preporučujemo

Istraživanje iskorišćenosti društvenih mreža u domaćim kompanijama

Prvo nacionalno istraživanje o poslovnom korišćenju društvenih mreža u Srbiji pokazalo je da kompanije prvenstveno koriste društvene medije za bržu i jednostavniju komunikaciju sa kupcima (57%) i radi povećanja vidljivosti i boljeg pozicioniranja firme, proizvoda ili usluga (48%). Trećina kompanija koristi društvene mreže za pronalaženje novih poslovnih partnera, klijenata i kupaca, a sve češće i za povećanje prodaje i zbog povoljnih mogućnosti oglašavanja.
Agencija za odnose s javnošću Abrakadabra integrisane komunikacije i agencija za istraživanje tržišta MASMI, sprovele su u junu prvo nacionalno istraživanje o poslovnom korišćenju društvenih mreža u Srbiji. Istraživanje je rađeno na prigodnom uzorku zaposlenih u komunikacijskim i marketinškim sektorima vodećih srpskih kompanija koje imaju više od 50 zaposlenih.
Rezultati istraživanja pokazali su da većina ispitanika ima pozitivan stav prema korišćenju društvenih mreža u poslovne svrhe i smatra ih korisnim i isplativim marketinškim i PR alatom odličnim za uspostavljanje i održavanje kontakta s potrošačima, klijentima i kupcima, kao i za promociju kompanije. Samo 11 posto ispitanika ne misli da su popularni online kanali važni za poslovanje njihove kompanije. Facebook neprikosnoveno prednjači po broju poslovnih korisnika (86,1%), a zatim slede Youtube (56%), Twitter (43,1%), LinkedIn (37,5%), Google+ (19,4%), i Flickr (12,5%). Facebook takođe dobija bitku sa glavnim konkurentom – Twitter-om, prvenstveno kada je reč o dužini korišćenja mreža u poslovne svrhe.

Društvene mreže za jednostavniju komunikaciju i bolju pozicioniranost
U poslovnoj zajednici najviše se koriste društvene mreže za bržu i jednostavniju komunikaciju (57%), kao i radi postizanja veće vidljivosti i boljeg pozicioniranja firme, proizvoda ili usluga (48%). Približno jedna trećina ispitanih koristi mreže za pronalaženje novih poslovnih partnera, klijenata ili kupaca, a nešto manji broj kao razloge navodi povećanje prodaje i povoljne mogućnosti oglašavanja.
„Predstavnici poslovnog sektora u Srbiji prepoznaju nove komunikacijske trendove i prilagođavaju se novim mogućnostima koje oni donose. Rezultati istraživanja su za nas u Abrakadabri bili očekivani, jer klijenti sa kojima sarađujemo uviđaju prednosti društvenih mreža i već ostvaruju poslovne uspehe zahvaljujući prisustvu na njima, prvenstveno na Facebook-u i Twitter-u“, rekla je Manuela Šola, generalna menadžerka agencije Abrakadabra.
Značajno je napomenuti da je istraživanje pokazalo da većina ispitanika prati aktivnosti konkurencije na društvenim mrežama (48% često), ali je učestalost praćenja drugih privrednih subjekata nešto manja (31,9% često), dok 8% anketiranih nikada ne prati svoje konkurente. Budžeti za oglašavanje na društvenim mrežama kod 70% anketiranih se kreću od 0 do 5 procenata ukupnog budžeta za oglašavanje, dok veća novčana sredstva – od 6% do 10% izdvaja 5,6% ispitanih, a 11-15% nešto više od jednog procenta.
Petina ukupnog broja anketiranih ne namerava da koristi društvene mreže u poslovne svrhe, a dominantan razlog koji navode je da mreže nisu povezane sa njihovom delatnošću (85%). Zanimljivo je da jedna desetina njih misli da su mreže neozbiljne za poslovnu oblast kojom se bave, dok dvostruko veći broj zastupa stav da postoje efikasniji vidovi oglašavanja i da zbog toga neće koristiti taj vid komunikacije.
Osam je procenata onih koji trenutno ne koriste društvene mreže u poslovanju, a nameravaju to u budućnosti. Među njima prednjače kompanije koje će ih uvesti u poslovanje za više od šest meseci. Održavanje profila uglavnom će biti povereno osobi iz firme, a 12% ispitanih angažovaće agenciju. Slična situacija je i u kompanijama koje imaju profile na društvenim mrežama, jer 70% angažuje osobu unutar organizacije zaduženu za njihovo održavanje, dok 18% koristi agencijske usluge.
Sudeći prema odgovorima ispitanika u istraživanju, kompanije u Srbiji uglavnom su zadovoljne svojim prisustvom na Facebook-u (60%), ali samo 6,2% smatra da su u tome veoma uspešne. Slični rezultati su dobijeni i kada je pitanje postavljeno za korišćenjeTwitter-a.

Aktivno prisustvo na društvenim mrežama utiče na povećanje prodaje
Rezultati istraživanja pokazuju da kompanije koje češće ažuriraju svoje profile, u većoj meri uviđaju njihov potencijal, pa ih, u skladu sa tim, naprednije i koriste: informišu se o novostima u vezi sa oglašavanjem na društvenim mrežama, izdvajaju vreme za edukaciju, redovno prate konkurenciju, povezuju se sa drugim privrednim subjektima, nagrađuju svoje fanove, a koriste i geolokacijske servise (Facebook check-in, Forsquare, Yelp).
„Firme koje društvene mreže koriste svakodnevno ili jednom nedeljno smatraju da je uticaj mreža na povećanje prodaje značajan, i zbog toga su usmerene na promotivne aktivnosti u virtuelnoj zajednici. Nasuprot tome, kompanije koje jednom mesečno postavljaju sadržaje retko pružaju pogodnosti onima koji ih prate na mrežama (9,1%)“, rekla je Manuela Šola.
Iz agencije MASMI poručili su da su vrlo rado učestvovali u prvom nacionalnom istraživanju o korišćenju društvenih mreža u poslovne svrhe: „Obzirom na to da društvene mreže stvaraju nove mogućnosti za sadržajni dijalog s potrošačima, rado smo podržali inicijativu agencije Abrakadabra integrisane komunikacije za širenjem svesti o njihovom korišćenju u poslovnoj zajednici“, naveli su u agenciji MASMI.
Organizacije koje sadržaj na društvenim mrežama ažuriraju jednom mesečno taj posao uglavnom poveravaju nekom unutar svog radnog kolektiva, dok se za spoljnje saradnike – agencije, češće odlučuju kompanije koje nove sadržaje dele sa virtuelnom društvenom zajednicom najmanje jedanput u toku nedelje.

Manje kompanije aktivnije na društvenim mrežama
Manje kompanije, koje imaju između 50 i 100 zaposlenih, najčešće ažuriraju svoje profile na društvenim mrežama i najviše pažnje poklanjaju edukaciji, pravilima oglašavanja i redovno prate profile konkurencije. U kompanijama svih veličina bi radije bavljenje društvenim mrežama prepustili nekome unutar organizacije, dok bi spoljnjeg saradnika najpre angažovale firme koje imaju između 101 i 200 zaposlenih.
Pravilnike o društvenim mrežama najčešće primenjuju firme koje imaju od 101 do 200 zaposlenih, ali one najređe koriste geolokacijske servise.

Izvor: personalmag.rs

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!