today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Istraživanje A.T. Kearney o navikama korisnika finansijskih usluga

Stručnjaci globalne konsultantske kuće A. T. Kearney objavili su rezultate istraživanja o navikama klijenata u korišćenju finansijskih proizvoda i bankarskih usluga sprovedenog u saradnji sa britanskom istraživačkom kućom YouGov. Tokom istraživanja, anketirano je 6 hiljada ljudi u pet evropskih zemalja, a cilj je bio da se odgonetne koliko se žene razlikuju od muškaraca kod korišćenja finansijskih usluga, koliko se oni drugačije tretiraju u svetu finansijskih proizvoda i da li pol utiče na donošenje odluka o finansijama.
Istraživanje je pokazalo su da postoji razlika u količini finansijskih proizvoda i usluga koje poseduju muškarci i žene, ali se još veće razlike uočavaju u kategorijama tih proizvoda. Rezultati istraživanja koje je uključivalo 10 različitih finansijskih proizvoda, udruženih u dve grupe – bankarski proizvodi i proizvodi iz oblasti osiguranja – pokazali su da postoji razlika u količini proizvoda koje poseduju muškarci i žene. U proseku muškarci poseduju prosečno 4,7 bankarskih i 5,1 proizvoda osiguranja, a žene ih prate sa 4,4 bankarskih i 4,7 proizvoda osiguranja. Na prvi pogled se ne radi se o bitnoj razlici, ali do većih razilaženja dolazi kada se u obzir uzmu pojedinačni proizvodi. Investicije, penzije, kreditne kartice i osiguranje vozila su kategorije proizvoda kod kojih su razlike između polova najveće.
Iako žene kontrolišu, odnosno utiču na 80% svih odluka o kupovinama, što je najobimniji udeo potrošačke potrošnje, istraživanje je pokazalo da mnogo manje žena poseduje kreditnu karticu, a razlike dostižu čak i 13% (npr. u Italiji).
Investicije su takođe manje zastupljene u finansijskim portfolijima žena. Dok svaki četvrti muškarac u Evropi kupuje investicione proizvode, to važi samo za otprilike svaku šestu ženu. Prema rezultatima istraživanja, žene, u poređenju s muškarcima, ulažu znatno manje u akcije, obveznice i fondove. Mogući razlozi za to su polne razlike u shvatanju finansijskog rizika, jer su žene generalno gledano, opreznije i stoga svoje investicione odluke baziraju više na kriterijumima etike i dugoročnije održivosti.

Andrea Popović, konsultant za finansijske ustanove A.T. Kearney-u, kaže: „U Srbiji, Hrvatskoj i Sloveniji, banke uglavnom imaju viši procenat muških nego ženskih klijenata, što, logično, znači da žene poseduju manje finansijskih proizvoda. Kada analiziramo vlasništvo tih deset proizvoda uključenih u istraživanje, prepoznajemo sličan trend. Zanimljivo je i da u Srbiji i Hrvatskoj žene, u poređenju sa prosekom u pet evropskih zemalja u kojima je istraživanje sprovedeno, poseduju još manji procenat tih finansijskih produkata.“

Na posedovanje i upotrebu finansijskih proizvoda kod žena najviše utiče starost. U generaciji žena starijih od 55 godina, znatan procenat se u upravljanju finansijama oslanjao na svoje očeve i kasnije muževe. S obzirom na to da je očekivani životni vek žena 6 godina duži nego kod muškaraca, mnoge žene se suočavaju sa brojnim finansijskim pitanjima u relativno dubljoj starosti. Na primer, mnogim starijim ženskim korisnicama penzije posle smrti partnera potreban je speficičniji savetodavni pristup kojim bi im se omogućilo bolje razumevanje o upravljanju finanasijama u novim okolnostima.

Na drugoj strani starosne skale, žene mlađe od 25 godina pokazuju vrlo sličan način upotrebe finansijskih proizvoda kao muškaraci. To je rezultat rastuće samostalnosti i sofisticiranosti novih generacija žena na području upravljanja finansijama. U nedostatku oca ili muža, neudate žene u svim starosnim grupama finansije preuzimaju u svoje ruke pa su po pitanju vođenja finansija u većini slučajeva ravnopravne muškarcima. Stoga bi banke trebalo bolje da prilagode svoju finansijsku ponudu kako bi ženama olakšale dostupnost kreditima, bez obzira na prekide u njihovom zaposlenju u prošlosti, ili štednji za univerzitetsko obrazovanje samohranih majki.

Kada su u pitanju navike u upotrebi različitih prodajnih kanala, oba pola se slažu- skoro dve trećine anketiranih muškaraca i žena rekle su da bi bankarski proizvod i uslugu najradije kupili u svojoj lokalnoj filijali, a više od 50 odsto njih bi investicione proizvode najradije kupili tek nakon direktnh konsultacija sa savetnicima. „Internet je popularniji za jednostavne transakcije, a za složnije odluke mnogi radije idu direktno do svoje banke i bankara“, objašnjava Popović.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!