today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Interno komuniciranje – kako stići da zaposleni postaju ambasadori naše robne marke?

Sve studije to potvrđuju: srećan zaposleni gradi dobar tim koji daje odlične rezultate, ima zadovoljne klijente i najbolji je ambasador našeg brenda. To je ono što bi trebalo da bude cilj svake poslovne organizacije. Zbog čega se onda ne bavimo zaposlenima?
Iako je interna komunikacija itekako značajna komponenta upravljanja ugledom kompanije i robne marke, istraživanja pokazuju da samo 3,9% kompanija u Srbiji imaju jasnu strategiju upravljanja odnosima s zaposlenima. Pojedine zemlje u regionu pokazuju malo viši procenat, ali nedovoljno za ozbiljnu pohvalu.
Iznenađujuće je zato koliko je interna komunikacija zapostavljena u odnosu na eksternu. Kompanije se često time bave ad hoc, ili tek nakon što prepoznaju neki problem do koga nije ni moralo da dođe, da je bilo planske, pravovremene interne komunikacije. Ponekad izgleda kao da organizacije najmanje razumeju svoje najvažnije resurse.

Dobra interna komunikacija je temelj za uspešnu eksternu komunikaciju s obzirom da direktno utiče na efikasnost, zadovoljstvo i motivaciju zaposlenih, te vrednost kompanije, njenih usluga ili proizvoda i robne marke.
Zbog direktne veze sa ciljevima kompanije i njenim razvojem, ulaganje u ljudske resurse i internu komunikaciju predstavlja osnovu svakog dobrog strateškog razmišljanja. Na menadžmentu kompanije i nama kao profesionalnim savetnicima je da stvorimo održiv sistem u kome su zaista primenjene propovedane korporativne i vrednosti brenda – princip “walk the talk”.

Interna komunikacija je zapravo i priča o liderstvu. Uloga menadžera je visoko odgovorna u ostvarenju poslovnih ciljeva kompanije, a to podrazumeva i izgradnju kvalitetnih odnosa među zaposlenima: timski duh, razumevanje i poverenje u kompaniju i robnu marku, posvećenost razvoju zaposlenih i izgradnji njihovih kapaciteta, razumevanje i pospešivanje motivacije, zadovoljstva, moći odlučivanja, dijaloga, podsticanje inicijativa i inovacija…
Jasno je da postoji veliki broj kanala i alata kojima se to postiže. Efikasnom komunikacijom možemo da povećamo motivaciju zaposlenih četiri ili pet puta što je veoma važno jer su upravo zaposleni ambasadori koji kompaniju i brend predstavljaju klijentima i kolegama.

Pročitala sam odličnu priču u kojoj je čovek otišao iz kompanije kada je prestao da sa ponosom nosi brendiranu majicu firme. To je jednostavan, ali efektan primer. Drugi, na koji sam ja veoma ponosna jeste činjenica da iz Chapter 4 PR agencije čiji sam direktor, ne odlaze ni zaposleni, a ni klijenti, već pune četiri godine. Ovo je ilustracija jedinstvenih vrednosti koje smo postigli interno i eksterno, stvorivši ambasadore među klijentima i članovima tima.

Brojni su primeri uspešnih internih kampanja koje su dobrim planiranjem, međusektorskom saradnjom i ujedinjenim naporima postigle rezultate. Tome i težimo, bilo da nam je cilj uspostavljanje kompletnog sistema interne komunikacije – od samih osnova, ili radimo na tome da se klijent adekvatno pozicionira i privuče kvalitetne kandidate za posao, koji će se kasnije uspešno snaći u sistemu vrednosti i misije kompanije.
Za dobru saradnju učimo se razumevanju i otvorenosti ka promenama. Ne postoje instant rešenja, a svaka organizacija ima svoje izazove i specifičnosti. Negde je najvažnije raditi sa menadžerima na njihovom prihvatanju važnosti interne komunikacije, dok u drugim kompanijama rukovodeći tim uspešno održava uspostavljen sistem komunikacije – tako da je potrebno samo dati kreativni podsticaj ili predlog alata i kanala koji će ga dodatno unaprediti ili priprmeiti za neku posebnu situaciju.
Zaposleni mogu biti istinski ambasadori organizacije. Izbor između zadovoljnih zaposlenih, koji nadahnuto govore o kompaniji, i nezadovoljnih, koji dodatno negativno utiču na ugled firme ili brenda, je očigledan. Zbog toga je svaki uložen napor vredan, a najbolji je naravno onaj planski, kontinuiran, kome prethodi istraživanje i koga krasi evaluacija.

Tekst napisan za regionalni newsletter „Komunicirajmo“.

Autor: Tamara Bekčić, direktor i suosnivač agencije Chapter 4 PR u Srbiji

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!