Da bi kompanija bila u potpunosti i kvalitetno promovisana u javnosti, neophodno je da integrisanom komunikacijom ostvari koordinisano prisustvo u sopstvenim medijima, plaćenim medijima i zasluženim medijima.
Ta tri pojavna oblika medija, radi lakšeg razumevanja, mogu da se nazovu i 3xPP, gledano iz ugla njihove uloge u stvaranju slike o kompaniji: potpuno posedovanje, plaćeno pojavljivanje i prijateljsko prepričavanje. Naravno, publika ta 3xPP i oni sami se stalno prepliću, kao i njihove prednosti i mane.
Potpuno posedovanje (sopstveni mediji)
Sopstveni mediji (owned media) su kanali komunikacije nad kojima imate potpunu kontrolu, jer su jednostavno u vašem vlasništvu. Oni nisu izum savremenog doba, ali su njihove mogućnosti i dometi znatno usavršeni primenom savremenih komunikacionih tehnologija, pre svega Interneta. Glavna publika sopstvenih medija su uglavnom već poznati korisnici, ali njihov domet je dovoljno širok da obuhvati i sve druge.
U online svetu, primeri sopstvenih medija su internet sajtovi i portali (korporativni, promotivni, namenski…), kompanijski blogovi, online prodavnice, društvene mreže (profili, strane i zajednice koje vodi kompanija), mobilne aplikacije, e-mail promocija… Oblik i broj ovih medija raste gotovo svakodnevno.
U offline svet sopstvenih medija oduvek su spadale najrazličitije vrste kompanijskih publikacija (prospekti, brošure, katalozi…), ali one su danas dobile i svoj elektronski oblik, pa se kao PDF ili PPT fajlovi nalaze i na kompanijskim internet lokacijama. Sama prodajna mesta, kao i POS materijal na njima stalno doživljavaju svoja digitalna unapređenja. Danas su promo panoi i plakati u sopstvenim objektima često u potpunosti zamenjeni opremom za digitalno oglašavanje i obaveštavanje.
Primarna uloga sopstvenih medija je stvaranje dugoročnih veza sa postojećim korisnicima. Prednosti su im potpuna kontrola nad sadržajem, isplativost, neposrednost, dugovečnost, prilagodljivost i precizno ciljana publika. Međutim, tu su i mane sopstvenih medija: nepoverljivost korisnika u zvanične informacije i dugotrajan proces njihovog uspostavljanja i predstavljanja javnosti.
Plaćeno pojavljivanje (plaćeni mediji)
Plaćeni mediji (paid media) obuhvataju sve kanale komunikacije na kojima plaćate za svoje pojavljivanje. Najčešći oblik ovog načina promovisanja kompanija je oglašavanje, a primarna publika su potencijalni korisnici, to jest oni koji do tad nisu čuli za prozvode ili usluge kompanije. Naravno, zbog relativne nepreciznosti njihovog dometa, plaćeni mediji stižu i do svih drugih ciljnih grupa, u manjoj ili većoj meri.
Ceo tekst pročitajte na sajtu: www.agitprop.rs
Autor teksta: Lazar Bošković, creative director agencije AgitPROP