Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Integrisana komunikacija se sastoji od 3xPP

Da bi kompanija bila u potpunosti i kvalitetno promovisana u javnosti, neophodno je da integrisanom komunikacijom ostvari koordinisano prisustvo u sopstvenim medijima, plaćenim medijima i zasluženim medijima.

Ta tri pojavna oblika medija, radi lakšeg razumevanja, mogu da se nazovu i 3xPP, gledano iz ugla njihove uloge u stvaranju slike o kompaniji: potpuno posedovanje, plaćeno pojavljivanje i prijateljsko prepričavanje. Naravno, publika ta 3xPP i oni sami se stalno prepliću, kao i njihove prednosti i mane.

Potpuno posedovanje (sopstveni mediji)
Sopstveni mediji (owned media) su kanali komunikacije nad kojima imate potpunu kontrolu, jer su jednostavno u vašem vlasništvu. Oni nisu izum savremenog doba, ali su njihove mogućnosti i dometi znatno usavršeni primenom savremenih komunikacionih tehnologija, pre svega Interneta. Glavna publika sopstvenih medija su uglavnom već poznati korisnici, ali njihov domet je dovoljno širok da obuhvati i sve druge.

U online svetu, primeri sopstvenih medija su internet sajtovi i portali (korporativni, promotivni, namenski…), kompanijski blogovi, online prodavnice, društvene mreže (profili, strane i zajednice koje vodi kompanija), mobilne aplikacije, e-mail promocija… Oblik i broj ovih medija raste gotovo svakodnevno.

U offline svet sopstvenih medija oduvek su spadale najrazličitije vrste kompanijskih publikacija (prospekti, brošure, katalozi…), ali one su danas dobile i svoj elektronski oblik, pa se kao PDF ili PPT fajlovi nalaze i na kompanijskim internet lokacijama. Sama prodajna mesta, kao i POS materijal na njima stalno doživljavaju svoja digitalna unapređenja. Danas su promo panoi i plakati u sopstvenim objektima često u potpunosti zamenjeni opremom za digitalno oglašavanje i obaveštavanje.

Primarna uloga sopstvenih medija je stvaranje dugoročnih veza sa postojećim korisnicima. Prednosti su im potpuna kontrola nad sadržajem, isplativost, neposrednost, dugovečnost, prilagodljivost i precizno ciljana publika. Međutim, tu su i mane sopstvenih medija: nepoverljivost korisnika u zvanične informacije i dugotrajan proces njihovog uspostavljanja i predstavljanja javnosti.

Plaćeno pojavljivanje (plaćeni mediji)
Plaćeni mediji (paid media) obuhvataju sve kanale komunikacije na kojima plaćate za svoje pojavljivanje. Najčešći oblik ovog načina promovisanja kompanija je oglašavanje, a primarna publika su potencijalni korisnici, to jest oni koji do tad nisu čuli za prozvode ili usluge kompanije. Naravno, zbog relativne nepreciznosti njihovog dometa, plaćeni mediji stižu i do svih drugih ciljnih grupa, u manjoj ili većoj meri.

Ceo tekst pročitajte na sajtu: www.agitprop.rs

Autor teksta: Lazar Bošković, creative director agencije AgitPROP

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!