Hoće li se ovo dopasti generaciji Z?

Osnovno pravilo komunikacije sa pripadnicima generacije Z je isto kao i za komunikaciju sa bilo kojim ljudskim bićem koje upoznate – nemojte da ga tretirate kao vanzemaljca.

Generacija Z je predmet najsvežije demonizacije, a pre toga su to bili milenijalci. Naravno, najmlađi su uvek neshvaćeni. Dok se trudimo da napravimo razlike između generacija i shvatimo šta se kome sviđa, a šta ne, lako zaboravljamo da, na kraju, uvek pričamo sa ljudima. Jedino što se razlikuje jesu njihove godine i kanali komunikacije koje su navikli da koriste.

Smej se, smej
Ne znam kako se razgovor o generaciji Z često završava komentarima tipa „ko zna šta oni hoće“, „meni je ovo preglupo“ i „što im je ovo zabavno“, ali ako vratimo film unazad, isto je važilo za milenijalce pre nekoliko godina, kada su kampanje bile usmerene ka njima (nama). Moj šok je, naravno, tada bio još veći jer sam, prvo, znala da nisam vanzemaljac, a drugo da nije svim pripadnicima moje generacije zanimljivo isto. Čak i među ljudima sa kojima sam birala da se družim (dakle, delimo sličan humor i način razmišljanja) postoje ogromne razlike po pitanju toga šta nam je zabavno i kom sadržaju se smejemo.

Činjenica je ipak da postoje formati na koje smo naviknuti, a na koje oni pre nas nisu bili.

Primera radi, milenijalci su popularizovali mimove, a generaciji Z su oni postali jedno od osnovnih sredstava komunikacije. Pravilo je jasno – ako se osećaš loše povodom nečega napravi/podeli mim u kome se pronalaziš.

Humor generacije Z je, čini se, još više otišao u apsurd, što je verovatno posledica pokušaja da se komunikacija dodatno zatvori za druge ljude. Jednostavno rečeno – da bi mogao da se smeješ, moraš da razumeš kontekst. Da bi razumeo kontektst, moraš da budeš duboko uronjen u sve trendove i sadržaje iz kojih oni dolaze.

Video, video, video
Pored toga, često se priča o tome kako je video format super popularan i kako se pažnja omladine skraćuje. Neretko se ovo dovodi u vezu pa se insistira na kratkom video sadržaju kao glavnom formatu za pristup misterioznim mozgovima pripadnika generacije Z koje ne zanima ništa što traje duže od 4 sekunde.

Ovo je posebno zanimljivo ako imamo u vidu činjenicu da YouTube klipovi postaju sve duži i duži, što prate i top kreatori na platformi, a njihova gledanost ne opada. A i isti ovi klinci, optuženi za skraćeno trajanje pažnje, gutali su sate i sate različitih YT dokumentaraca. Dakle, oni jesu u stanju da prate duži format, pitanje je da li smo mi u stanju da stvorimo sadržaj koji žele da prate.

Situacija sa pažnjom je (oduvek) takva da su ljudi spremni da je ulože ako ih nešto zainteresuje. Ništa ovde nije revolucionarno, osim što smo pre možda duže ostajali uz sadržaje koji nas nisu zanimali jer nismo imali toliko izbora. Danas izbori postoje i niko neće iz zabave pratiti nešto što ga ne privlači.

I da, kad se kaže kako ih video sadržaj zanima, teško da se misli na odlomke iz reklama ili gifove u kojima se nešto mrda. Za brend koji želi kvalitetan video sadržaj (po standardima ove generacije) najbolje je da sarađuje sa jutjuberima (ili tiktokerima) jer oni dobro znaju šta rade i imaju autentičnu komunikaciju sa ciljnom grupom.

Niko nije premlad za poštovanje
Vraćamo se na početnu stavku – ako komunicirate sa čovekom, ne tretirate ga kao vanzemaljca. Generalno ljudi najbolje reaguju na poštovanje. Isti slučaj je i sa generacijom Z. Uvek pričate sa pojedincima koje i treba tretirati kao zasebne ličnosti.

I ovde treba učiti od influensera i njihovih obrazaca komunikacije sa pratiocima. Ko god je pratio način na koji se ta komunikacija odvija, zna da je ključno za stvaranje veze to što se influenseri stalno zahvaljuju fanovima za podršku i za to što im pomažu da rastu. Pratioci se potom identifikuju sa influenserom i stiču utisak da moraju da se bore za ono što on radi (jer kroz identifikaciju to postaje i proizvod njihovog rada).

Ovo je dobra pozicija i za brend – pokažite pratiocima da cenite što su tu za vas i što vas čine boljima. Čak nije u pitanju laganje, nego osvešćivanje istine koju povremeno zaboravljamo – nema brenda bez onih koji imaju emotivan odnos prema vašem proizvodu.

Autorka: Natalija Jovanović, Senior Content Manager, FCB Afirma


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari