Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti!

Oglašavanje

spot_img

ISPRATI

Green wash se sve manje toleriše

Zakonodavstvo kada je u pitanju zaštita podataka o ličnosti vremenom postaje sve rigoroznije. Zahtevi ljudi da njihovi podaci ne budu stalno dostupni za obradu marketing stručnjaka biće veliki izazov za struku, konstatuje se u godišnjem izveštaju agencije Kantar. Osim toga komunikacijski trend u 2023. godini, prema pomenutom izveštaju, biće i dalji napredak tehnologije i sam način konzumiranja sadržaja. Pogled na ekologiju onih koji treba da se vežu za neki brend vremenom se promenio. Kako i na koji način predstavlja nam kroz detalje iz pomenutog izveštaja agencija Kliping.

Podaci i kolačići
Kada je prikupljanje velike količine podataka u pitanju i njena primena u industriji oglašavanja, velika promena je najavljena kada je Google rekao da će u narednom periodu prestati da koristi kolačiće. Kasnije su se tome pridružili i drugi veliki oglasnici kao što je Epl i Fajerfok. Te najave pratili su ljudi koji se bave marketingom i krenuli su da razvijaju sami svoje alate kako bi pratili navike svojih potrošača. Prema istraživanju čak 64 odsto marketara smatra da će kvalitet podataka dobiti na još većem značaju kada dođe do pomenutih promena.

Prema svemu sudeći onaj ko ima odobrenje za obradu podataka klijenata biće u prednosti s obzirom da se i zakonodavstvo usložnjava kada je zaštita privatnosti u pitanju. Veliki izazov za oglašavanje biće priprema medija plana odnosno kreiranje konteksta kako bi se pronašli različite ciljne grupe na različitim platformama i pratili njihove navike. Prema svemu sudeći brendovi koji kreativno pristupe rešavanju problema dobiće veću pažnju odnosno pobediće u toj trci za korisnicima. Očigledno je da je budućnost u povezivanju merenja na više platformi odnosno fleksibilnija metodologija merenja, smatraju iz agencije Kantar u svom godišnjem istraživanju.

Tehnologija i iskustvo konzumiranja medija
Tehnologija nam je ove godine donela uzbudljive stvari kao što je Metavers, NTF-ovi i dalji razvoj pametnih televizora (smart TV). I u 2023. godini predviđa se nastavak ekspanzije pametnih televizora i pravljenja sadržaja za takve uređaje. Samim tim razvijaće se i novi formati TV reklama. Ono što Kantar očekuje je i rast plasiranja proizvoda kroz taj sadržaj odnosno poboljšanje korisničkog iskustva kada je kupovina u pitanju. Dalje razvijanje e-komerca kroz live stream TV sadržaj i veća upotreba QR kodova u komunikaciji je nešto što nas očekuje dogodine.  Metavers nije dostupan svima i logičan je odgovor da ljudi još uvek više vole „žive“ događaje u odnosu na one virtualne. Međutim, u sferi B2B događaja i, što je zanimljivo, medicinske prakse, ocena je da su događaji dobro organizovani i očekuje se dalja ekspanzija.

Put ka nuli
Smanjenje karbonskog otiska nešto je što je postala tema broj jedan kada su brendovi u pitanju. Šest odsto svih oglasa tokom 2022. godine odnosilo se na prevenciju ekoloških problema. U odnosu na 2016. godinu taj broj je utrostručen. Tokom istraživanja obrađeno je 230 hiljada reklama odnosno oglasa. Istovremeno, čak 64 odsto ljudi misli da brendovi treba da povedu borbu za održivost, a od toga 63 odsto misli da oni brinu samo o profitu i da zbog toga koriste ekologiju u svojoj komunikaciji.

Naredne 2023. godine očekuju nas inovacije  brendova u pogledu održivog poslovanja i smanjenja karbonskog otiska. Potrebno je što više smanjiti raskorak između ponašanja i stavova brendova jer kupci očekuju da se u komunikaciji jasno kaže koji su to benefiti kada je ekologija u pitanju ako se koriste proizvodi nekog brenda. Nije više samo bitan prvi utisak, već je dubina ono što će fascinirati kupce kako bi obavili kupovinu proizvoda nekog brenda. Od kreativnih i medijskih agencija se očekuje da optimizuju kampanje tako da one imaju što manji uticaj na klimatske promene, ekologiju i karbonski otisak. Na trećoj strani su mediji i oni treba da se ponašaju slično. Zanimljiv primer dolazi nam iz Francuske. Čuveni Figaro je sa jednim startapom razvio alat da smanje veličinu video fajlova koji se koriste u kampanjama kako bi se koristilo manje energije za emitovanje reklama. Napravili su uštedu do 80 odsto. Ovo je pravi primer kako tehnologija može da koristi u pogledu očuvanja čovekove okoline. Mentalno zdravlje je isto jedno od gorućih tema. Od brendova se u komunikaciji očekuje više humora, jer ako se koristi na pravi način on može da odagna tugu i razbije apatiju.

U svakom slučaju očekuje nas izuzetno zanimljiva godina koja će biti sve samo ne dosadna uzimajući u obzir sve društvene okolnosti, a na kraju i medijske. Dalji razvoj tehnologije i to brzinom svetlosti je nešto što nam svima stvara kontekst ubrzanja života, a tome se dodaje veliki broj informacija koji na dnevnom nivou primi i obradi svaki čovek. Bombardovani smo sa big data. Promena koja je nagoveštena poslednjih nekoliko godina je sve veća briga o planeti na kojoj živimo. Dobro je da se očekuju dubinske, korenite, promene, a da se sve manje ceni nešto što se i do sada zvalo green wash. Izveštaji kao ovaj koji je predstavila agencija Kantar, a za Marketing mrežu prenela agencija Kliping mogu da posluže za inspiraciju brendovima i agencijama kako bi svoju strategiju komunikacija prilagodili i kako bi maksimalno iskoristili potencijal svoje organizacije.

Autor teksta: Kliping Beograd

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!