today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Golišavi princ Hari – marketinški trik britanske krune?

Bakingemska palata tradicionalno korača putem medijske ofanzive u izgradnji imidža kraljevske kuće Vindzora, ali je dobro organizovan tim stručnjaka naleteo na prvi kamen spoticanja tokom afere pokojne princeze Dajane sa ljubavnikom muslimanske veroispovesti. I na prvom i na drugom Corporate Experience-u u Beogradu imali smo priliku da upoznamo neke od članova komunikacionog tima britanske kraljevske porodice i meni su delovali kao ozbiljni profi komunikatori.
Princeza Dajana je bila poput ikone sa kojom se zbog životnih problema identifikovao veliki broj običnih ljudi, zbog čega je i zadobila veliku podršku nacije nakon razvoda od princa Čarlsa. I njena popularnost je naravno proizvod dobre, i za kraljevsko okruženje relativno otvorene komunikacije, koja je i dovela do toga da je popularnost kraljevske porodice toliko opala da je manje od 50 posto Britanaca podržavalo monarhiju.
I sada, 15 godina posle njene pogibije, svetski mediji povlače paralele između života prinčeva i njenih postupaka. Sa jedne strane, fotogenični prestolonaslednik Vilijam predstavljen je kao “skroman i povučen princ prijatne spoljašnosti koji je nastavio plemenitim stopama svoje majke” (setimo se samo humanitarnog rada u dalekoj Patagoniji 2000. godine i spašavanja tinejdžerke koja se davila prošlog meseca), zbog čega je zadobio simpatije pristalica konzervatinijih shvatanja. Sa druge strane, princ Hari kao treći po redu naslednik britanske krune (što praktično znači da su mu šanse za dolazak na presto minorne), vrlo je često davao materijal britanskim i svetskim tabloidima.
Da li postoje opravdani razlozi da pomislimo da je britanska kraljevska porodica izvukla pouku iz skandala sa “nestašnom princezom”? Da li je moguće da su kraljevske žalbe Komisiji za primedbe na štampu običan marketinški trik u ulozi fiktivnog poštovanja kodeksa javnog ponašanja? Da li kruna smišljeno odobrava “nestašni momački život” princa Harija sa kojim mogu da se identifikuju pojedinci širom sveta, kako bi zadobila podršku i nekih drugih, pa čak i marginalnih grupa? O kako bi to lukavo (ali i komunikacijski velemajstorski) bilo ako je neko smislio da se onom princu koji realno ima šanse za krunu gradi konzervativni, odmereni, za široke mase prihvatljiv imidž budućeg kralja, a onaj drugi i inače razuzdaniji, prikuplja simpatije za kraljevsku porodicu liberalnijih i modernijih delova javnosti!
Epizode ilegalnog uživanja u alkoholu i narkoticima, “svastika”, “rasistički komentar” i “gej princ” donele su javno izvinjenje, kritike stručne i jednog dela šire javnosti, ali i podršku vršnjaka sličnih afiniteta širom sveta, boraca za prava homoseksualaca i simpatije desničara.
Poslednja u nizu, epizoda “Vegas”, pokrenula je pravu lavinu podrške koja je stigla iz svih krajeva sveta zahvaljujući modernim kanalima komunikacije. Na najpopularnijoj društvenoj mreži je formirana grupa “Podržite princa Harija golim salutiranjem” u kojoj pristalice postavljaju svoje golišave fotografije, a koja broji preko 35.000 članova. Internet kompanija za istraživanje tržišta “YouGov” objavila je rezultate ankete u Sunday Times-u, prema kojima 68 posto učesnika ankete smatra da je Harijevo ponašanje u Vegasu prihvatljivo. Vojvotkinja od Kembridža ga je takođe podržala, a britanski tabloidi čak pišu da princ Čarls smatra da Hari ne treba da uputi javno izvinjenje.
Svoje mišljenje i podršku je preko svog Twitter profila uputio čak i medijski mogul Rupert Mardok, vlasnik britanskog lista koji je uprkos upozorenju kraljevske porodice objavio Harijeve golišave fotke:

Autor teksta: dr Borislav Miljanović, Represent Communications
Izvor: http://bizlife.rs

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!