today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Globalni PR izveštaj za 2021/22. godinu donosi optimizam

Svetska PR industrija se u drugoj godini pandemije oporavlja i počinje ponovo da raste, a čelnici globalnih agencija su optimistični u pogledu profitabilnosti, sudeći prema godišnjem PR izveštaju Međunarodne organizacije za konsultantske usluge u komunikacijama (ICCO). Godišnja studija koju ICCO već osmu godinu izrađuje zajedno sa Opinium Research pokrivajući oblasti kao što su rast, talenat, veštine, upotreba tehnologije i etika, razvrstane po geografskim regionima, znatno je optimističnija u odnosu na prošlogodišnju.

PR i komunikaciona industrija se snažno oporavlja od pandemije

Prethodni globalni PR izveštaj za 2020/2021 mnogima je stvorio grč u stomaku izazvan strahovima od uticaja pandemije Covid-19 na komunikacije i odnose sa javnošću, iako je u sebi nosio i nadu i veru međunarodnih PR lidera da će se industrija oporaviti. Izveštaj za 2021/2022 u neku ruku dolazi kao potvrda tog nadanja.

Ovogodišnje istraživanje otkriva da je globalna industrija sigurna u svoj oporavak, pri čemu su očekivanja za profitabilniju godinu porasla za skoro 50% u poređenju sa prošlogodišnjim izveštajem i, mada je 79% od skoro 300 ispitanika reklo da je pandemija uticala na agencijske provizije od prihoda klijenata u poslednjih 12 meseci, čak 95% očekuje povećanje prihoda klijenata. Očekivanja za profitabilnost posebno su velika u Severnoj Americi, Azijsko-pacifičkom regionu i Velikoj Britaniji.

Icco Globalni Pr Izvestaj Za 2021 2022 2

Optimizam za budući rast tržišta

Više od polovine ispitanika očekuje da će godinu završiti rastom naknada od prihoda klijenata, što je oštar kontrast u odnosu na prošlu godinu kada je, usled pandemije, čak 61% očekivao pad. Štaviše, pandemija je donela pozitivne rezultate za PR kompanije širom sveta, pri čemu dve od pet vide da to donosi nove mogućnosti (39%), a četvrtina doživljava povećanje poslovanja (24%) kao rezultat.

Na pitanje da izraze koliko su optimistični u pogledu rasta tržišta odnosa s javnošću na skali od 10 tačaka, PR lideri su otkrili globalni prosek od 7,3 od 10, sa posebno jakim nivoom optimizma u Azijsko-pacifičkom regionu u vidu rezultata od 7,8.

Vodeći sektori rasta tržišta u 2022.

Vodeći sektori rasta ostaju isti kao i prošle godine, sa IT tehnologijom, zdravstvom, finansijskim i profesionalnim uslugama kao tri prvorangirane prakse koje pokreću rast tržišta.

Korporativna reputacija, CSR i strateški konsalting imenovani su kao oblasti u kojima se očekuje najveći rast u narednih pet godina, pri čemu se strateški konsalting smatra najvažnijim budućim veštinama za PR profesionalce, što je navedeno od strane 45% ispitanika. Druge istaknute buduće veštine su merenje i evaluacija (35%), istraživanje, uvidi i planiranje (32%), kreativnost (32%) i krizno savetovanje (30%).

Icco Globalni Pr Izvestaj Za 2021 2022 3

Izveštaj je takođe potvrdio dominaciju digitala: tri od četiri najveće oblasti u koje PR kompanije planiraju da investiraju su digitalne (upravljanje društvenim medijima, kreiranje multimedijalnih sadržaja i komunikacije sa influenserima), dok se veštačka inteligencija smatra najvažnijom tehnologijom za PR kompanije u budućnosti.

Ceo tekst pročitajte na sajtu agencije Kliping Beograd.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!