U toku je istraživanje European Communication Monitor 2015. Ako se bavite komunikacijama, molimo vas da odvojite 15 minuta vremena i doprinesete ovogodišnjem istraživanju na sledećem linku: http://www.communicationmonitor.eu/. Anketu je potpuno anonimna, a upitnik možete popuniti najkasnije do 31. marta ove godine.
Ovo istraživanje iz oblasti komunikacionog menadžmenta i odnosa s javnošću, sprovodi se jednom godišnje od 2007. godine. Istraživanje iz 2014. predstavlja najiscrpniju analizu do sada, sa učešćem 2.777 profesionalaca iz 42 zemlje Evrope, među kojima je i Srbija. Naša zemlja je prvi put imala dovoljan broj ispitanika za poređenje sa ostalim evropskim zemljama 2011. godine.
Ove godine European Communication Monitor usmeren je na teme poput razlika između marketinga i odnosa s javnošću, strategija slušanja i identifikacije stejkholdera, merenje učinka kampanja, saradnje između klijenata i agencija i uspostavljanje partnerskih odnosa s medijima.
European Communication Monitor vodi međunarodna istraživačka grupa koju čine profesori sa 11 renomiranih univerziteta širom Evrope, a u organizaciji European Public Relations Education and Research Association (EUPRERA), European Association of Communication Directors (EACD) i uz podršku vodeće evropske konsultanstke kuće Ketchum Pleon. Istraživanje se sprovodi u naučne svrhe, u pokušaju da se projektuju budući tokovi naše struke.