Kada se govori o etici u odnosima s javnošću važno je odmah na početku odgovoriti na tri bitna pitanja:
- da li je etika lična stvar?
- postoji li univerzalna etika?
- ko određuje pravila etike?
Svakako je tačno da je etika prisutna u svim sektorima poslovanja i života, daje pojedincima neke norme po kojima bi trebali delovati. Vrlo važno pitanje je postoji li etika u odnosima s javnošću i šta se sve povezuje s tom strukom kada je etika u pitanju? Neki od termina su: spin doktori, laži i špijunaža, a na temelju kojih bi se dalo zaključiti da etika u odnosima s javnošću ne postoji te kako su etika i odnosi s javnošću – oksimoron.
Međutim, to je ono što se najčešće podrazumeva pod tim pojmom, dok svi koji se bave odnosima s javnošću zasigurno mogu nabrojati i druge pojmove koje takođe vežu za etičnost u odnosima s javnošću:
- iskrenost
- otvorenost
- lojalnost
- pravednost
- poštovanje
- čestitost
- direktna komunikacija
IABC istraživanje donelo je zaključke temeljene na tome kako su PR stručnjaci stekli svoje navike etičnog delovanja:
- 65% ispitanika nije imalo školovanje o etici organizovano od strane poslodavca (treninzi, seminari, radionice)
- Od 35% ispitanika koji su imali trening o etici – više je muškaraca (43%) učestvovalo u takvim edukacijama nego žena (32%).
Ceo tekst pročitajte na blogu Ankice Mamić.