Etika u odnosima s javnošću

Kada se govori o etici u odnosima s javnošću važno je odmah na početku odgovoriti na tri bitna pitanja:

  • da li je etika lična stvar?
  • postoji li univerzalna etika?
  • ko određuje pravila etike?

Svakako je tačno da je etika prisutna u svim sektorima poslovanja i života, daje pojedincima neke norme po kojima bi trebali delovati. Vrlo važno pitanje je postoji li etika u odnosima s javnošću i šta se sve povezuje s tom strukom kada je etika u pitanju? Neki od termina su: spin doktori, laži i špijunaža, a na temelju kojih bi se dalo zaključiti da etika u odnosima s javnošću ne postoji te kako su etika i odnosi s javnošću – oksimoron.

Međutim, to je ono što se najčešće podrazumeva pod tim pojmom, dok svi koji se bave odnosima s javnošću zasigurno mogu nabrojati i druge pojmove koje takođe vežu za etičnost u odnosima s javnošću:

  • iskrenost
  • otvorenost
  • lojalnost
  • pravednost
  • poštovanje
  • čestitost
  • direktna komunikacija

IABC istraživanje donelo je zaključke temeljene na tome kako su PR stručnjaci stekli svoje navike etičnog delovanja:

  • 65% ispitanika nije imalo školovanje o etici organizovano od strane poslodavca (treninzi, seminari, radionice)
  • Od 35% ispitanika koji su imali trening o etici – više je muškaraca (43%) učestvovalo u takvim edukacijama nego žena (32%).

Ceo tekst pročitajte na blogu Ankice Mamić.


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari