SVET – Proglašeni su najefikasnije agencije i oglašivači na svetu prema rezultatima Effie Indexa 2019, koji meri efikasnost i temelji se na prošlogodišnjim rezultatima takmičenja Effie. Najefikasniji brend na svetu je Coca-Cola, dok je Unilever najefikasniji svetski oglašivač, a na prvom je mestu među agencijama istaknut kolumbijski Sancho BBDO.
Na listi su se našli i najefikasniji marketingaši iz Hrvatske prema rezultatima takmičenja Effie Croatia koji su prošle, 2018. godine nagrađeni na Danima komunikacija u Rovinju, kao i agencije i oglašivači iz Srbije.
Titulu najefikasnijeg hrvatskog brenda Effie Index ponelo je Ožujsko pivo, a Molson Coors najefikasniji je oglašivač. BBDO Zagreb naveden je kao najefikasnija agencija, BBDO Worldwide najefikasnija agencijska mreža, WPP najefikasnija grupacija, dok je Señor najefikasnija nezavisna agencija na temelju rezultata iz 2018. godine.
Najefikasnija agencija iz Srbije sa 28 bodova je Leo Burnett, dok je najefikasnija nezavisna agencija Executive Group. Najefikasnija agencijska mreža u Srbiji je Leo Burnett Worldwide, dok je Omnicom najefikasnija grupacija. Titulu najefikasnijeg srpskog brenda poneo je Vip Mobile, koji je ujedno i najefikasniji oglašivač.
Više informacija o Effie Index pronađite na http://www.effieindex.com/.
Kriminalno iskoristavanje ljudi koji nisu dobro placeni. To je marketing u Srbiji.